logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از شنبه انجام شده است؛

اختصاص 3 سانس به اکران فیلم آباجان در زنجان/ دوران جنگ در زنجان به روایت فیلم علیمردانی

اختصاص-3-سانس-به-اکران-فیلم-آباجان-در-زنجان-دوران-جنگ-در-زنجان-به-روایت-فیلم-علیمردانی-

از روز شنبه اکران فیلم آباجان به کارگردانی هاتف علیمردانی در زنجان آغاز و سه سانس برای اکران آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا;فیلم آباجان به کارگردانی هاتف علمیردانی یکی از فیلم های پذیرفته شده در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است که  تصویربرداری فیلم از اوایل مردادماه گذشته در زنجان آغاز و اواسط شهریورماه به پایان رسید ‎‎.

داستان آباجان در دهه شصت و در شهر زنجان روایت مى شود و بیشتر لوکیشن ها در شهر زنجان بود.

علمیردانی پیش از این در سال های گذشته با فیلم های هفت ماهگی, کوچه بی نام و … در جشنواره فجر حضور داشته است.

نویسنده،کارگردان و تهیه کننده این فیلم هاتف علیمردانى،مدیر فیلمبردارى حسین جعفریان و تدوین برعهده امیر ادیب پرور است.
طراح صحنه و لباس این فیلم را کامیاب امین عشایرى به عهده داشته و مهرداد میرکیانى طراح چهره پردازى این فیلم است.
صدابردار این فیلم محمود خرسند و آهنگسازی آن را افشین عزیزى برعهده دارد همچنان که طراح جلوه هاى ویژه نیز  محمد لطفعلى و منشى صحنه نسیم سید علیخانى و عکاس آن على نیک رفتار است.

این فیلم روایت خانواده اى که در دهه شصت در شهر زنجان زندگى مى کنند، است،خانواده اى که جنگ و فضاى آن سال ها تأثیر زیادى روى زندگیشان مى گذارد.

هاتف علیمردانی در نشست خبری این فیلم با تشکر از عواملی که در شکل‌گیری «آباجان» نقش داشتند، ادامه داد: این فیلم را با تمام وجود و در شهر زنجان تولید کردیم. زمان طولانى برای انتخاب لوکیشن‌ها گذاشتیم که بتوانیم دهه شصت را کم راکورد فیلمبرداری کنیم.

وی درباره انتخاب بازیگران و دیگر عوامل حرفه‌ای این فیلم گفت: کار کردن با این گروه برای من افتخار بزرگی بود. جنس فیلم‌های من به بازیگر خوب متکى است و سعی‌ام این است که بازیگران حرفه‌ای را انتخاب کنم.

علیمردانی بخش‌هایی از فیلم را برشی از زندگی واقعی‌اش عنوان کرد و افزود: به نوعی این فیلم برای من ادای دین است. من در زنجان زندگی کرده‌ام و مدرسه‌ای که در فیلم منفجر می‌شود،  مدرسه بچگی من است که بسیاری از همکلاسی‌هایم در آن اتفاق شهید شدند.
 وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر اضافه بودن برخی خرده پیرنگ‌های قصه، گفت: قصه‌هاى کوچک، قصه‌های بزرگ را می‌سازنند و این‌ها به هم متصل‌اند. زمانی که از دهه شصت حرف می‌زنیم، نمی‌توان عشق‌های ممنوع را نادیده بگیریم.

کارگردان «آباجان» با تأکید بر اینکه اثرش، فیلمی جناحی نیست، افزود: فیلمی است از دهه شسصت که در نگارشش ذره‌ای قلمم به سمتی نچرخیده است. این فیلم هیچ‌گونه حذفی نداشت و همه تلاشم ساخت واقعیت‌ها بود.

وی درباره حضور فاطمه معتمدآریا در این فیلم گفت: این فیلم لحظه‌هایی داشت که برای باورپذیری این لحظه‌ها تنها به خانم معتمدآریا فکر کرده بودم و اگر ایشان قبول نمی‌کرد، فیلم را فعلا نمی‌ساختم.

وی درباره نقش محسن در فیلم گفت: درباره شخصیت محسن‌ها، می‌توان بسیار نوشت. ما در نوشتن شخصیت‌هایی مثل محسن محدودیت‌هایی داریم. البته در فیلمنامه اولیه بیشتر نوشته بودیم که بنا به محدودیت‌ها آنها را کم کردیم.

گفتنی است این فیلم در سانس های 14،15:30 و 21 در زنجان اکران می شود.

همچنین فیلم گشت۲ نیز در سانس های 17 و ماجرای نیم روز در سانس 19 در تنها سینمای شهر زنجان در حال اکران است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر