logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۷۹۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

35 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند

35-نفر-از-زندانیان-جرایم-مالی-غیرعمد-در-زنجان-آزاد-شدند
در آستانه فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد(ع) و امام جعفر صادق(ع) 35 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان زنجان آزاد شدند.

به گزارش موج رسا; مرحله سوم آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در سال جاری امروز در زنجان برگزار و 35 نفر از زندانیان از محل کمک‌های ستاد دیه، سازمان زندان‌ها، خیران، گذشت شاکیان و دریافت تسهیلات از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان مرکز استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه حامیان و خیران اقدام ارزنده‌ای را رقم زده‌اند، گفت: این حرکت، متناسب با شان و منزلت برگزیده شدن پیامبر رحمت و مهربانی است.

وی گره‌گشایی از مشکلات مردم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: از یکی از علمای بزرگ، سوال شده بود که اگر به شما گفته شود فقط یک ساعت از عمرتان باقی مانده است در این مدت چه می‌کنید که ایشان علی‌رغم عرفان و عالم بودن و داشتن توجه دقیق به نماز و احکام اسلامی در پاسخ فرموده بودند این مدت را دم در منزلم می‌ایستم تا به امور خلق پرداخته و گره‌ای از گره‌های مردم را بگشایم.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه طبق آیات و روایات متعدد، عمل نیک در دین ما پرثمر بیان شده است، خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان سبب خرسندی خود، خانواده و بستگان می‌شود که خیلی ارزشمند است.

دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به کمک 3 میلیارد تومانی ستاد دیه و سایر نهادها افزود: تاثیر این کمک 10 برابر بوده زیرا در مجموع 24 میلیارد تومان برای تامین بدهی زندانیان از محل‌های مختلف فراهم شده است.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: گذشت شاکیان، تامین از صندوق‌های بیمه و تامین خسارت‌های بدنی، نهادهای حمایتی، اعطای تسهیلات و پذیرش با اعسار از سوی دادگاه، اثرات و برکات این اقدام بوده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم این کمک‌ها ادامه‌دار بوده و سایر زندانیان جرایم مالی غیرعمد نیز از زندان‌های استان آزاد شوند.

محمد جوادی، مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون و با احتساب این مرحله در مجموع 134 نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: مجموع بدهی این زندانیان 24 میلیارد تومان بود.

وی اظهار داشت: مجموع کمک‌های مددکاری و گذشت شاکیان حدود 10 میلیارد تومان و کمک‌های ستاد دیه، سازمان زندان‌ها و سایر نهادهای حمایتی نیز در مجموع بیش از 3 میلیارد تومان بود.

جوادی خاطرنشان کرد: از مجموع زندانیان آزادشده تاکنون 4 نفر زن و 130 نفر مرد بودند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: هم‌اکنون 157 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با مجموع 67 میلیارد تومان بدهی، نیازمند حمایت مردم و خیران سخاوتمند استان هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر