logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد؛

ممنوعیت در ورود و خروج خودروها در استان زنجان تا روز جمعه

ممنوعیت-در-ورود-و-خروج-خودروها-در-استان-زنجان-تا-روز-جمعه
استاندار زنجان با تاکید بر تمرکز جدی بر قشر سالمند در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: دستگاه‌های مختلف در هر حوزه حداکثر تا یکشنبه آینده باید بانک اطلاعاتی تمام سالمندان تحت پوشش دستگاه خود را آماده کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امشب در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بانک اطلاعاتی سالمندان باید به 2 گروه 60 تا 70 سال و بالای 70 سال تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات سالمندان باید از نظر داشتن بیماری زمینه‌ای، تنها یا در کنار خانواده بودن، نیازمندی به داروی خاص یا سایر موارد و همچنین نحوه تامین نیازمندی‌های خود، تفکیک شوند و دستگاه‌ها باید اقدامات پیشگیرانه مخصوص کرونا برای سالمندان تحت پوشش خود را تا هفته آینده به ستاد استانی کرونا ارائه دهند.

حقیقی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید با سهولت و غیرحضوری کردن خدمات، مراجعات سالمندان به دستگاه‌ها را کاهش دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان زنجان در سنین سالمندی هستند، گفت: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض خطر بیماری کرونا بوده و باید تمهیداتی برای کنترل و مراقبت از این قشر انجام شود تا خروج آن‌ها از منزل به حداقل برسد زیرا شدت و سرعت سرایت کرونا افزایش یافته و میزان مرگ و میر نیز در سالمندان بیشتر است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط متولیان و دستگاه‌های مختلف انجام شده، میزان درگیری سالمندان استان با ویروس کرونا کاهش داشته و حتی در جامعه هدف برخی دستگاه‌ها این شاخص، صفر است.

حقیقی با اشاره به ابلاغ فوری وزارت کشور در خصوص محدودیت در ورود و خروج خودروها به 25 استان وضعیت قرمز کشور گفت: بر این اساس از ساعت 24 بامداد فردا (12 آبان) از خروج خودروهای شخصی پلاک بومی از استان و همچنین ورود خودروهای شخصی غیربومی به استان زنجان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه این محدودیت تا ساعت 24 جمعه 16 آبان ادامه دارد، تصریح کرد: در صورت تخلف هر خودرو به مبلغ 500 هزار تومان جریمه خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر