logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۷۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

آمریکا در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رو به افول است

آمریکا-در-ابعاد-مختلف-سیاسی،-اقتصادی-و-فرهنگی-رو-به-افول-است
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: افول آمریکا در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین جزو گفتمان اصلی انقلاب اسلامی است و عدم روحیه استکبار ستیزی موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه علت بخش قابل توجهی از مشکلات مردم ناشی از روحیه استکباری برخی در داخل کشور است، افزود: تا زمانی که این روحیه در برخی مسئولان وجود دارد، وضعیت تغییر نمی‌کند.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سطح جهانی استکبار رو به افول بوده و اهل فکر و نظر می‌دانند که رژیم آمریکا  در حال فروپاشی است اگر چه این افول ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه آمریکا همواره تلاش می‌کند تا از افول خود جلوگیری کند و به همین دلیل آتش زیر خاکستری که هر از گاهی بروز می‌کند را به بهانه‌های مختلف تبدیل به خاکستر می‌کند اما چنین حرکت‌هایی نمی‌تواند آمریکا را از افول نجات دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 10 درصد مردم آمریکا در فقر مطلق به سر می‌برند و برابر آمارهای ارائه شده 40 میلیون فقیر در آمریکا وجود دارد.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ابعاد فرهنگی نیز وضعیت خانواده در غرب و آمریکا اندیشمندان را با نگرانی جدی مواجه کرده است که این امر نیز یکی از نشانه‌های افول این کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به ظلم و کشتار مردم جهان توسط ایادی استکبار جهانی و آمریکا، افزود: تداوم چنین حرکت‌هایی علیه بشریت آمریکا را به سمت ضعف و اضمحلال می‌کشاند.

وی افزود: مردم ایران به خوبی روحیه استکباری برخی مسئولان را شناخته و این افراد باید بدانند که مردم اجازه فعالیت به آنها را نخواهند داد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی مسئولان زمانی که پای منافع عمومی و مردم به میان می‌آید مایل به تامین منافع نیستند اما برای یک عده خاص، ویژه و رانت خوار به راحتی تامین منافع می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر