logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

ایجاد کارخانجات فرآوری ماهی شهرستان ماهنشان در اولویت قرار گرفت

-ایجاد-کارخانجات-فرآوری-ماهی-شهرستان-ماهنشان-در-اولویت-قرار-گرفت
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ماهنشان در توسعه صنایع پرورش ماهی گفت: ایجاد کارخانجات فرآوری ماهی در ماهنشان جزو اولویت‌های مهم خود قرار دادیم.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه متاسفانه دلالان به حوزه پرورش ماهی وارد شدند و بازار صادرات را نیز با مختل مواجه کردند اظهار کرد: عدم تشکیل اتحادیه پرورش ماهی موجب نابسامانی بازار ماهی شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه پایانه صادراتی ماهی در استان زنجان وجود ندارد افزود: اگر این پایانه ایجاد شود تشکیل زنجیره تولید و پرورش ماهی در استان زنجان تسهیل می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه تشکلی در حوزه فرآوری ماهی در استان زنجان وجود ندارد افزود: تولید کنندگان در سطح استان نمی‌توانند تولیدات خود را بدون دغدغه در بازار عرضه کنند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر خرید و عرضه ماهی در بازار توسط دلالان اتفاق می‌افتد و در این میان دلالان سود می‌برند و ماهی نیز با قیمت بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

حقی‌راد با تاکید براینکه همچنان پیگیر جذب سرمایه‌گذار در این زمینه در استان زنجان هستیم بیان کرد: تا به امروز موفق به جذب سرمایه‌گذار نشدیم اما اگر کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: از طرفی نیز هماهنگی و اتحاد در بین تولیدکنندگان ماهی وجود ندارد و این موضوع باعث شده بازار ماهی با دست دلالان می‌چرخد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: تنها راه انسجام و تسهیل روند صادرات ماهی در استان زنجان تشکیل زنجیره ماهی است که این موضوع را به جد در استان زنجان پیگیری می‌کنیم تا تحقق یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر