logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۷۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

همه باید برای کنترل و قطع زنجیره کرونا هم‌قسم شویم/ تاثیر محدودیت‌ها 3 هفته بعد مشخص می‌شود

همه-باید-برای-کنترل-و-قطع-زنجیره-کرونا-هم‌قسم-شویم-تاثیر-محدودیت‌ها-3-هفته-بعد-مشخص-می‌شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ویروس کرونا اگر رخنه‌ای پیدا کند از همان جا ضربه وارد می‌کند، گفت: برای کنترل و قطع زنجیره انتقال و همچنین برای اینکه شرایط بیماری از دستمان خارج نشود، همه باید هم‌قسم شده و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنیم.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قرار گرفتن در اعیاد ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: نگران برگزاری مراسم و جشن‌های عروسی در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق روستایی هستیم که فوق‌العاده خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مواردی از خانواده‌ها را در بیمارستان داریم که پدر در آی‌سی‌یو بوده و سایر اعضای خانواده در بخش‌ها بستری هستند.

صائینی افزود: خانواده‌ها اینطور احساس می‌کنند که اگر همه با هم و یا به همراه اقوام نزدیک در زیر یک سقف بنشینند، سالم هستند و اتفاقی هم نمی‌افتد در حالی که اصلا اینطور نیست و احتمال خطر در تجمع خانوادگی وجود دارد و ناگهان مشاهده می‌شود که کل خانواده، گرفتار این ویروس شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه همه باید موضوع کرونا را جدی گرفته و به زندگی کرونایی عادت کنیم، گفت: چه ایرادی دارد به جای مراسم باشکوه، یک مراسم خانوادگی در حد 10 نفر برگزار کرده و عروس و داماد را به سر زندگی‌شان بفرستیم زیرا در این صورت هم هزینه‌ها کم می‌شود و هم هر کسی هم که قصد هدیه دادن دارد می‌تواند هدیه خود را به منزلشان بفرستد.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی است، تاکید کرد: در صورتی که همه باهم پروتکل‌ها را رعایت کرده، جدی و محکم بر روی این قضیه ایستاده و رفتارها را کنترل کنیم، نتیجه می‌گیریم.

صائینی با اشاره به تحقیقات 40 کمپانی در سطح دنیا بر روی واکسن کرونا، اظهار داشت: هیچکدام از این کمپانی‌ها تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده‌اند ضمن اینکه به واکسن هم نمی‌توان اتکا کرد زیرا فردی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود چند ماه بعد، دوباره ایمنی بدنش اُفت کرده و مستعد ابتلای مجدد به ویروس می‌شود که این موضوع در مورد واکسن نیز وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 9 ماه است که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنیم، گفت: اگر یک بار، همه باهم برای کنترل و قطع زنجیره ویروس، متحد و هم‌قسم شویم بسیار موثر خواهد بود که البته این مهم در کنار توصیه کادر بهداشتی و درمانی، نیازمند فرهنگسازی هم هست.

وی در خصوص تاثیر محدودیت‌های اخیر بر میزان و وضعیت بیماری در استان اظهار داشت: الان زود است که قضاوت کنیم زیرا معمولا 2 تا 3 هفته بعد از اِعمال محدودیت‌ها و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیراتش مشاهده می‌شود.

صائینی با بیان اینکه احساس می‌شود که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است، ابراز کرد: امیدوارم محدودیت‌های اخیر، تاثیر مشخصی در روند بیماری در استان داشته باشد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر