logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۸۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبرداد

نظارت ۴۲ بازرس بر فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی در زنجان

نظارت-۴۲-بازرس-بر-فعالیت-۴۰-هزار-واحد-صنفی-در-زنجان
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۴۲ بازرس در استان زنجان گفت: گستردگی اصناف و کمبود بازرسان کار نظارت را با مشکل مواجه کرده است.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نحوه نظارت بر بازار استان زنجان اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها مربوط به تورم بوده که اصناف و کسبه نقشی در بالا بردن قیمت‌ها ندارند.

وی با تاکید براینکه تورمی که در بازار ایجاد شده مربوط به نوسانات ارزی و تصمیمات کلان کشور بوده است تصریح کرد: حذف برخی یارانه حمایتی دولت از برخی کالاها نیز موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با تاکید براینکه برخی از افراد نیز از شرایط ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند عنوان کرد: قیمت برخی از کالاها نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی نیز مربوط به گرانفروشی است که عده‌ای از صنوف از وضعیت موجود سوء استفاده می‌کنند بیان کرد: گستردگی اصناف در استان زنجان موجب سخت‌تر شدن نظارتها شده و در سطح استان حدود ۴۰ هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند.

ممیزی با اشاره به اینکه در مجموع کل بازرسین فعال در سطح استان ۴۲ نفر هستند تاکید کرد: تعداد بازرسان کم بوده و در این شرایط نیز باید مردم همکاری لازم را داشته باشند و تخلفات را به مراکز نظارتی گزارش دهند.

وی با بیان اینکه گزارشات مردمی به صورت جدی بررسی می شود خاطر نشان کرد: تقاضایی که از مردم داریم تخلفات را گزارش دهند تا با عاملان گرانفروشی برخورد لازم صورت بگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه تیم‌های مشترک بازرسی اتاق اصناف، سازمان صمت و تعزیرات در سطح استان به جد فعالیت دارند افزود: در صورت مشاهده گرانفروشی پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد و مردم نیز گزارشات احتکار کالاها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر