logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۷۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بهداشت محیط استان زنجان:

مسئولان، راهکاری برای توزیع مواد غذایی اتخاذ کنند/ پلمب 50 آرایشگاه زنانه طی 2 روز گذشته در زنجان

مسئولان،-راهکاری-برای-توزیع-مواد-غذایی-اتخاذ-کنند-پلمب-50-آرایشگاه-زنانه-طی-2-روز-گذشته-در-زنجان
مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تجمع مردم برای خرید مواد غذایی مانند مرغ و روغن مایع، دردسر بزرگی برای همکاران ما شده است، گفت: مسئولان مربوطه باید راهکاری برای توزیع مواد غذایی اتخاذ کنند.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کمبود برخی اقلام اساسی سبب شده تا صف‌های تجمعی برای خرید این اقلام صورت پذیرد که در شرایط کرونایی، بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود برخی اقلام متاسفانه مردم نیز حریص شده‌اند، خاطرنشان کرد: بهتر است متولیان، مواد غذایی را در تعداد بیشتری از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی توزیع کنند تا منجر به صف‌های طولانی و تجمع مردم نشود.

نصیری با بیان اینکه پلمب واحد صنفی، چاره کار نیست، افزود: در روزهای اخیر، چند مورد از واحدهای صنفی را پلمب کردیم اما باید راهکار دیگری اتخاذ شود.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 6 ماه است که نتوانسته‌ایم صف نانوایی‌ها را درست کنیم و با این حال، دوباره با توزیع مرغ و روغن باز هم صف‌های جدید ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: قرار است این موضوع در جلسه آتی ستاد اتسانی کرونا مطرح شود تا راهکاری برای این معضل اتخاذ شود.

نصیری با بیان اینکه هر کسی هم ما را می‌بیند از کار ما ایراد می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همکاران ما 100 نفر بوده و آن‌ها نیز خسته می‌شوند در حالی که در سطح استان فقط 1500 واحد نانوایی وجود دارد.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر محدودیت‌ها بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: میزان رعایت‌ها طی هفته جاری به مراتب نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده هر چند هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده است اما اگر این روند، حفظ و مقداری هم افزایش داده شود، تغییراتی تا 10 روز آینده در وضعیت بیماری در استان ایجاد می‌شود.

وی، بیشترین آسیب‌ها را از ناحیه سوپرمارکت‌های محلی بیان کرد و اظهار داشت: این مورد را بارها تذکر داده‌ایم چرا که فروشگاه‌ها یخچال را جهت تبلیغات و جذب در دید مشتری قرار می‌دهند و مشتری نیز خودش کالا را برمی‌دارد در حالی که نباید کسی دست بزند و گفته‌ایم که متصدی باید با دستکش، کالا را از یخچال درآورده و به مشتری بدهد.

نصیری با بیان اینکه طی 2 روز گذشته 50 آرایشگاه زنانه در شهر زنجان، پلمب شده‌اند، گفت: این واحدها درب را بسته و به صورت پنهانی فعالیت می‌کردند و با مشاهده همکاران ما از دوربین مداربسته، درب را باز نمی‌کردند.

وی افزود: طی هماهنگی با نیروی انتظامی و دادگستری با کمک آن‌ها توانستیم درب واحدها را باز کرده و نسبت به پلمب آن‌ها اقدام کنیم.

نصیری با بیان اینکه میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا طی هفته‌های گذشته تقریبا ثابت بوده است، خاطرنشان کرد: بار بیماران مثبت کرونایی در حال افزایش است که امیدواریم با افزایش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن بیماری از سوی مردم، کاهش یابد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر