logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۷۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛

انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای توسعه مهارت

انعقاد-۵۹-فقره-تفاهم‌نامه-با-دستگاه‌های-اجرایی-استان-زنجان-برای-توسعه-مهارت
مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان از انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای توسعه مهارت خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در جلسه شورای مهارت استان زنجان اظهارداشت: در حال حاضر ۱۱۶ کارگاه ثابت شهری، ۳۰۵ کارگاه روستایی و عشایر  و ۱۳ مرکز ثابت در استان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۸۲ کارگاه مهارتی در بخش غیردولتی فعال است، ادامه داد: اسناد بالادستی مطلوبی برای توسعه آموزش‌های مهارتی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد باید به سمت توسعه مشاغل خانگی و  بازارسازی برای جمعیت غیرفعال بوده و موجب چرخش چرخ اقتصاد در خانواده‌ها شود.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان برضرورت استفاده از مهندسان حرفه‌ای، تکنسین‌ها و کارگران ماهر برای آینده کشور تاکید کرد و گفت: باید مهندسان آچار به دست چرخ اقتصاد را در دست بگیرند تا نیازهای صنایع و کارخانجات مرتفع شود.

انصاری از انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای توسعه مهارت خبرداد و گفت: تفاهم نامه‌ای نیز در شهرستان ایجرود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی منعقد شد.

وی یادآورشد: ۸ میلیون ماسک توسط فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان تولید و فعالیت‌ها ادامه دارد که این کارگاه‌ها با کمک هلال احمر استان و گروه‌های جهادی فعال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان زنجان در آموزش های مهارتی فعالیت می‌کنند که شامل ۱۳ هزار دانش آموز می‌شود.

استاندار زنجان برضرورت عملیاتی شدن پیشنهادات معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های ماسک فکر معاون وزیر برای حل مشکل کشور در زمان کرونا بود.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه کمیته سند توسعه مهارت استان تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود، افزود: سند توسعه روستاها و سند آمایش سرزمینی استان آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه نقشه راه استان در زمینه‌های مختلف ترسیم و پروژه‌ها اجرایی می‌شود، افزود: بزرگترین کارخانه ذوب کشور در زنجان دی ماه سال جاری افتتاح می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر