logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۷۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خبر داد؛

آغاز تربیت کارآفرینان نوآور کشور از مدارس سما

آغاز-تربیت-کارآفرینان-نوآور-کشور-از-مدارس-سما
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از اجرای طرح تاسیس باشگاه کارآفرینان نوجوان در مدارس سما خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، عباس قنبری اظهار کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان برای اولین بار در استان در مدارس سما زنجان راه‌اندازی شده است.

وی با با بیان اینکه طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» به منظور توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت: باشگاه کارآفرینان نوجوان، محیطی گرم و صمیمی است که ضمن برقراری ارتباط دوستانه و تعاملی با دانش‌آموزان به آموزش مهارت‌های کارآفرینی می‌پردازد.

قنبری خاطر نشان کرد: مدت آموزش در این باشگاه 2 سال است و پس از طی دوره اولیه، آموزش‌ها به طور متناوب ادامه یافته و پیشرفت دانش‌آموزان رصد می‌شود.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، جامعه هدف این دوره آموزشی را دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم اعلام کرد و افزود: جستجوگری و مترصد فرصت بودن، توانایی حل مساله به صورت خلاقانه، حس مسئولیت‌پذیری و دارندگی و تملک، قدرت تشخیص فرصت، چینش خلاقانه امور و مسائل در کنار یکدیگر، بهره‌گیری از قضاوت درست برای ارزیابی خطرات، مدیرت کُل‌نگر به تجارت، طرح‌ها و موقعیت‌ها، مدیریت و رهبری در تیم، کسب مهارت‌های سخنوری و اقناع مخاطب و کسب مهارت‌های پایه زندگی از جمله اهداف مهم باشگاه کارآفرینان نوجوان است.

قنبری ادامه داد: با اجرایی شدن طرح، انتظار می‌رود تا نتایجی نظیر تقویت نگرش کارآفرینانه کودکان و نوجوانان، افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، آشناسازی دانش‌آموزان با مباحث کارآفرینی، تغییر روش‌های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی برای کودکان، تغییر روش تدریس با هدف افزایش توانایی‌های کارآفرینانه دانش‌آموزان و آشنا کردن اولیای دانش‌آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی‌های کارآفرینانه آنان در میان کودکان و نوجوان و همچنین مربیان و معلمان مدارس حاصل شود.

وی تاکید کرد: ماموریت اصلی باشگاه کارآفرینان نوجوان «تربیت کارآفرینان نوآور در کشور» است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر