logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۸۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان:

بازار طلا و سکه همچنان در رکود کامل است

بازار-طلا-و-سکه-همچنان-در-رکود-کامل-است
رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان قیمت امروز طلا را یک میلیون 289 هزار تومان عنوان کرد و گفت: بازار طلا و سکه همچنان در رکود کامل است.

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از رکود مطلق بازار طلا و سکه خبرداد و اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و بیماری کرونا و افزایش شدید قیمت طلا شاهد رکود مطلق در بازار هستیم.

وی با تاکید براینکه مردم توان خرید طلا ندارند تصریح کرد: مغازه‌های طلا فروشی ظاهرا باز است در واقع خرید و فروش طلا اتفاق نمی‌افتد.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان با تاکید براینکه هم اکنون قیمت یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون 289 هزار تومان است بیان کرد: سکه تمام بهار آزادی نیز به 14 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

وی با تاکید براینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم و وضعیت جامعه قیمت طلا رشد زیادی کرده است بیان کرد: قیمت طلا تا یک میلیون 500 هزار تومان افزایش یافته بود اما در چند روز اخیر روند نزولی به خود گرفته و به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

صفایی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا به هیچ عنوان به نفع طلا فروشان نیست ابراز کرد: به هر اندازه قیمت طلا افزایش می‌یابد توان خرید مردم نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت طلا در نوسان است عنوان کرد: این نوسانات تابع مسائل سیاسی و اقتصادی کشور است.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی اینکه ورود دلالان چقدر در نواسانات و افزایش قیمت طلا تاثیر گذاشته است گفت: حضور دلالان نمی‌تواند باعث افزایش قیمت طلا به این میزان تاثیر گذار باشد و از طرفی هم منکر ورود دلالان به بازار طلا نیستیم و دولت هم می‌تواند به راحتی با دلالان این حوزه برخورد لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه درآمد طلافروشان با خرید و فروش طلا اتفاق می‌افتد افزود: زمانیکه خرید و فروش نباشد طلافروشان درآمدی هم نخواهند داشت.

صفایی با اشاره به اینکه رکود فعلی بازار کاملا به ضرر طلا فروشان است گفت: افزایش قیمت طلا سودی برای طلافروشان ندارد و زمانی طلا فروشان سود می‌کنند که بازار به ثبات برسد و خرید و فروش طلا هم در جامعه اتفاق بیفتد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر