logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۷۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد؛

استمرار سیاست‌ها و برخورد قاطعانه، مهمترین عامل در افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استمرار-سیاست‌ها-و-برخورد-قاطعانه،-مهمترین-عامل-در-افزایش-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی
استاندار زنجان با بیان اینکه طبق آمارها علی‌رغم افزایش مراکز 16 ساعته، تست‌ها، تخت‌های عادی و آی‌سی‌یو، توفیق چندانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته‌ایم، گفت: عدم استمرار سیاستگذاری‌ها و عدم قاطعیت در برخوردها سبب کاهش رعایت پروتکل‌ها می‌شود که باید جدی گرفته شوند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امشب در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار داشت: اشغال تخت‌های بیمارستانی از 350 به 650 و در واقع از 35 به 65 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که 35 درصد تخت‌ها اشغال بود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین 85 تا 90 درصد بود و امروز این میزان به طور متوسط بین 40 تا 60 درصد است

حقیقی افزود: بنابراین مشخص می‌شود که همه چیز به عملکرد خودمان ارتباط دارد ضمن اینکه در گذشته 30 درصد تست‌ها مثبت می‌شد که امروز به طور متوسط 70 درصد تست‌ها مثبت می‌شود و در برخی شهرستان‌ها حتی به 100 درصد هم رسیده است که این امر، نشان می‌دهد که بیماری کرونا توسط افراد، مخفی می‌شود.

وی تصریح کرد: مخفی کردن بیماری، ظلم در حق خود، خانواده، مردم و کادر بهداشت و درمان بوده و همچنین مخفی کردن بیماری، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا جُرم است.

استاندار زنجان با تاکید بر توجه ویژه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: باید توجه داشت که هر تخت عادی و آی‌سی‌یو به طور متوسط روزانه به ترتیب 3 و 9 میلیون تومان هزینه برای دولت دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق اظهارات مبتلایان، 5 دلیل عمده سبب ابتلای 80 درصد آن‌ها به بیماری کرونا شده بود که شامل تماس مبتلا با اعضای خانواده، تماس مبتلا در محل کار، دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت و برگزاری مراسم عزاداری و جشن است که این میزان امروز به 96 درصد رسیده است.

حقیقی تاکید کرد: باید در برابر افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برنامه عملیاتی و قاطعانه داشت.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان خرمدره، اظهار داشت: در صورت استمرار سیاستگذاری‌ها و همراهی مردم به عنوان مکمل این سیاست‌ها حتماً شاهد کاهش موارد مثبت خواهیم بود و آثار این همراهی مردم طی هفته‌های آتی مشخص می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر قاطعیت در اجرای سیاست‌ها گفت: زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره، 4 شهرستانی هستند که باید تدابیر ویژه‌ای برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در آن‌ها اتخاذ شود.

وی افزود: هر کدام از بخش‌هایی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از 80 درصد باشد، فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسه‌ای با مسئولین مربوطه، آن مسئول را موظف کنند تا حداکثر ظرف 72 ساعت باید شیب رفتار پرخطر زیرمجموعه خود را اصلاح کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر