logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس صمت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بدهی 20 سال قبل مانع دریافت مواد اولیه برای کارخانه روغن جهان/ وقت گروکشی نیست

بدهی-20-سال-قبل-مانع-دریافت-مواد-اولیه-برای-کارخانه-روغن-جهان-وقت-گروکشی-نیست
رئیس صمت استان زنجان از اختصاص 10 هزار تن مواد اولیه برای کارخانه روغن جهان خبر داد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه انتظار ما این است که روغن نباتی جهان با ظرفیت بالاتری کار کند، اظهار کرد: با پیگیری وزیر دفاع، وزیر صمت و استاندار قرار بود برای این مجموعه 10 هزار تن مواد اولیه در 10 مرحله هزار تنی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه از این 10 مرحله پول مرحله اول که هزار تن است، پرداخت شده افزود: متاسفانه اختلافی که کارخانه روغن نباتی جهان با شرکت بازرگانی دولتی بابت کوپن‌های 20 سال قبل دارد که مالک نیز فرق داشت باعث شده تا این کارخانه به مشکل بخورد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: شرکت بازرگانی از هزار تن اولیه که پول آن پرداخت شده 550 تن را برای طلب برداشته 450 تن ارسال کرده است که به خاطر این مالک کارخانه پول محموله دوم را واریز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان در این مورد با وزیر جدید صمت جلسه‌ای داشت، افزود: ما در جلسه با وزیر جدید صمت تاکید داشتیم که در این وضعیت نباید از واحد صنعتی گرو کشی شود.

فغفوری با اشاره به اینکه مقصر تسویه نشدن کوپن ها در 20 سال قبل باید توسط دستگاه قضایی مشخص شود، گفت: وزیر جدید صمت نیز مخالف گروکشی در این وضعیت بود و تاکید داشت نباید این کار صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه روغن جهان اکنون زیر 15 درصد ظرفیت فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در این کارخانه نسبت به گذشته چند کار خوب انجام شده که رئیس کل دادگستری، استاندار و دادستان زنجان انرژی زیادی را صرف این واحد تولیدی کردند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان اظهار کرد: کارخانه‌ای که در گذشته حداقل هفت ماه حقوق جاری آن عقب می‌افتاد، اکنون در پرداخت حقوق به روز است و مشکلات تامین اجتماعی در خصوص بیمه کارگران نیز برطرف شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات برخی پرسنل تعدیل شده نیز پرداخت شده است، عنوان کرد: اکنون تولید نیز در این واحد انجام می‌شود اما تولیدی که بتواند هم مردم و هم ما را مجاب کند فعلا انجام نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این کارخانه در بدترین حالت روزی 100 تن تولید داشته باشد، تصریح کرد: این کارخانه قادر است 7 برابر فعالیت امروز تولید داشته باشد. مدیریت شرکت تاکید دارد که اگر مواد اولیه تامین شود، مشکلی نخواهد داشت.

فغفوری با اشاره به اینکه کارخانه روغن جهان تنها یک کارخانه تولید روغن نیست، تصریح کرد: از هر قسمت این کارخانه می‌توان ارز آوری داشت که امیدواریم با تکمیل شدن ظرفیت تولید و فعال شدن دیگر بخشها بتوانیم به اهداف مشخص برسیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر