logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۷۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

اخلاق نیکو، زیرساخت خنثی‌کننده بسیاری از تنش‌های اجتماعی است

اخلاق-نیکو،-زیرساخت-خنثی‌کننده-بسیاری-از-تنش‌های-اجتماعی-است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه به کمال رساندن اخلاق، مهمترین هدف در بعثت پیامبر اکرم(ص)بود، گفت: اگر زیرساخت اخلاق را داشته باشیم، بسیاری از تنش‌های اجتماعی، بداخلاقی‌ها، دعواها و حرص و جوش‌ها در جامعه فروکش می‌کند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در آئین افتتاح خانه جوان استان زنجان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم، تعاریف زیادی از پیغمبر(ص) دارد که برخورداری از اخلاق نیکو، یکی از مهمترین تعاریف است.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر قرآن این است که پیامبر(ص) در اخلاق، برترین، عظیم و بالاترین است.

آیت‌اله خاتمی افزود: وقتی از خود پیامبر نیز سوال شد که مهمترین اصل ماموریت را در یک جمله بگو، فرمود: اخلاق، زیرساخت تمام خوبی‌ها، موفقیت‌ها و سعادت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام انسان‌ها یک خَلق و یک خُلق دارند، گفت: اختیار خَلق، آفرینش و هندسه موجودی در دست ما نبوده اما اختیار خُلق با خود ماست.

وی، خُلق را ملکات نفسانی تعریف کرد و اظهار داشت: خُلق یعنی اینکه چگونه فکر کنیم، چگونه رفتار کنیم و چگونه عکس‌العمل داشته باشیم.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: زیرساخت خُلق و رفتار اجتماعی و سبک زندگی عاقلانه در اختیار ماست که بتوانیم با آن بالا برویم.

وی با بیان اینکه جوانان، دل‌های پاکی دارند، افزود: خُلق را در قلب پاکتان برای خودتان به عنوان زیرساخت زندگی آرمانی توام با سعادت و عاقبت به خیری قرار دهید.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر