logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۷۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سازمان بهزیستی:

فرزندان دارای والدین شاغل در اولویت پذیرش مهدکودک‌ها قرار دارند

فرزندان-دارای-والدین-شاغل-در-اولویت-پذیرش-مهدکودک‌ها-قرار-دارند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اِعمال محدودیت در ظرفیت مهدکودک‌ها گفت: اولویت پذیرش مهدکودک‌ها با خانواده‌هایی است که هر 2 والدین شاغل باشند زیرا مراقبت از فرزندان در محل کار یا منزل دیگران، مشکل بوده و آسیب‌هایی را به همراه دارد.

حبیب‌اله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مهدکودک‌ها نیز مانند برخی اماکن دیگر محل تجمع بوده و احتمال انتقال بیماری کرونا وجود دارد که به همین دلیل با توجه به مجوز ستاد ملی کرونا برای فعالیت مهدکودک‌ها پروتکل‌هایی تدوین و با ابلاغ به استان‌ها محدودیت‌هایی در فعالیت مهدها اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پروتکل‌ها تاکید شده که استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی حداکثر تا 30 درصد و سایر استان‌ها نیز حداکثر تا 50 درصد ظرفیت می‌توانند پذیرش کنند.

مسعودی فرید در خصوص استقبال پایین مردم پس از بازگشایی مهدکودک‌ها ابراز کرد: نگرانی مردم از شیوع بیماری کرونا دلیل اصلی استقبال کم والدین از مهدکودک‌ها است.

وی افزود: همانطور که اغلب والدین به‌رغم مجوز وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی برای آموزش حضوری، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستادند، این امر در مهدکودک‌ها نیز تاثیر داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات و ضررهای مهدکودک‌ها در پی شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس، جلسات متعددی با حضور نمایندگان کانون مهدهای کودک برگزار و با پیگیری‌های لازم، مهدکودک‌ها نیز جزء کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: بر این اساس، تسهیلات کرونا و موارد دیگری مانند بیمه بیکاری برای مهدکودک‌ها نیز شامل شد تا پرسنل مهدهایی که تعطیل شده‌اند در شرایط سخت کرونایی بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مسعودی فرید با بیان اینکه تعداد زیادی از مهدکودک‌ها تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: دلیل تعطیلی این است که در صورت فعالیت با 30 درصد ظرفیت، امکان تامین هزینه پرسنل، اجاره‌بها و سایر هزینه‌های جاری وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برخی مالکان مهدکودک‌ها اجاره‌ها را بخشیده و یا تخفیف اعمال کرده‌اند اما آن‌ها هم تا حدی می‌توانند این کار را انجام دهند زیرا مالکان بعضی از همین مهدها زندگی خود را با اجراه‌بهای دریافتی از مدیران مهدها می‌گذرانند.

این مسئول خاطرشان کرد: هم‌اکنون حدود 15 هزار مهدکودک در سطح کشور وجود دارد که تقریباً تمام آن‌ها غیردولتی بوده و خیلی معدود، دولتی هستند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، امسال مهدکودک‌ها می‌توانند شهریه‌ها را تا 31 درصد افزایش دهند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر