logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۷۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

معیشت مردم با استیضاح رئیس جمهور بهتر نمی‌شود

معیشت-مردم-با-استیضاح-رئیس-جمهور-بهتر-نمی‌شود
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح رئیس جمهور به نفع مردم و کشور نیست بلکه به نفع مدیران سست و ترسو است.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در صورتی که دولتی توان اداره کشور را نداشته باشد، نماینده مردم باید بر اساس وظیفه قانونی پیگیر موضوع باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم هر جا جلوی ضرر را می‌گرفتیم به نفع کشور بود، افزود: با توجه به شرایط کشور در روزهای نخست فعالیت مجلس شورای اسلامی، خواسته من استیضاح رئیس جمهور بود اما عدم راهیابی در دور اول انتخابات مانع پیگیری این کار شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس در روزهای نخست فعالیت خود انسجام مناسبی داشت و با توجه به این امر که از عمر دولت نیز فرصت بسیاری باقی مانده بود، استیضاح می‌توانست تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام باقری گفت: در حال حاضر زمان زیادی برای فعالیت دولت باقی نمانده است و استیضاح گرچه حق قانونی نمایندگان مجلس است اما احتمال بسیار می‌رود به مصلحت مردم نباشد چرا که ابهام بسیاری در پسااستیضاح وجود دارد و بلکه با توجه به شرایط ، احتمال خسارت های بیشتری برای مردم وجود دارد و قطعاً ما به دنبال خرابتر کردن اوضاع نیستیم.

وی با اشاره به اینکه تغییرات کوتاه مدت به نفع مردم نبوده و هیچ برآوردی از وضعیت چند ماه آینده وجود ندارد، گفت: حتی اگر استیضاح موفقیت‌آمیز باشد، معیشت مردم با آن بهبودی نخواهد یافت اگرچه برخی از مردم که از سوء مدیریت رییس جمهور به ستوه آمده‌اند، کمی خرسندی خاطر پیدا کنند اما بعید می‌دانم معیشت مردم با این حرکت، رو به بهبودی رود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر چه مردم ناراحت و دلگیر از وضعیت به وجود آمده هستند اما نباید تابع احساسات بود بلکه باید با تمام قوا به اقتصاد و مدیریت نابسامان کشور کمک کرد و از مناقشات سیاسی فاصله گرفت.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: نسخه نجات از وضعیت فعلی را کار جهادی، شبانه‌روزی و همت بلند مدیران دلسوز می‌دانم، گرچه واقعاً کار سختی تا پایان این دوره ریاست جمهوری در پیش داریم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بد اقتصادی ناشی از ادامه دار بودن انتشار ویروس کرونا در کشور، نمی‌توان بدون برنامه حرکت کرده و شرایط کشور را دشوارتر کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قانع نشده‌ام در این شرایط استیضاح انجام شود، عهد ما با خدا خدمت به مردم است، نه انجام کاری که صرفاً احساسی باشد، البته قطعاً بعد از پایان دولت، برخی اعضای هیئت دولت در این دو دوره باید محاکمه شوند که شامل رئیس جمهور نیز  می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در شرایط فعلی نه فقط استیضاح به نفع مردم و کشور نیست بلکه به نفع مدیران سست و ترسو است، اینها باید کارکنند و جواب مردم را بدهند. نه اینکه ما به بهانه استیضاح آنان را از ورطه بی‌آبرویی فراری دهیم و از آنان یک مظلوم بسازیم.

حجت‌الاسلام باقری گفت: برای بنده ملاک تغییر مثبت در معیشت مردم، خصوصاً قشر محروم جامعه است و اگر بدانم با استیضاح رییس جمهور این اتفاق رخ خواهد افتاد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم ولی فعلا نتیجه عکس آن را پیش‌بینی می‌کنم.

وی افزود: در طی این روزها به نخبگان و دلسوزان و همچنین عموم مردم عزتمندم، مخصوصاً در حوزه انتخابیه خود مراجعه می‌کنم و بعد از جمع‌‌بندی، تصمیم نهایی‌ام را اعلام خواهم کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر