logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد مدیریت بحران استان زنجان مطرح شد؛

پاییز و زمستان معتدل در انتظار زنجانی‌ها/ بالگرد هلال احمر در فضای خوبی نگهداری نمی‌شود

پاییز-و-زمستان-معتدل-در-انتظار-زنجانی‌ها-بالگرد-هلال-احمر-در-فضای-خوبی-نگهداری-نمی‌شود
مدیرکل هواشناسی استان زنحان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شده پاییز و زمستان معتدلی برای استان زنجان در پیش است.

به گزارش موج رسا; محمد رضا رحمن‌نیا امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهارداشت: از هشتم آبان ماه کاهش دما در بخش‌هایی از استان زنجان پیش‌بینی می‌شود و در صورت نیاز هشدارهای لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متری بارش در آبان ماه در بخش‌های مرکزی استان، افزود: در سایر بخش‌ها این کاهش ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: برای آبان ماه تا دی نیز کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا در  بخش‌های مرکزی پیش‌بینی می‌شود اما در بقیه بخش‌ها نرمال خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنحان با بیان اینکه وضعیت هوا تا اسفندماه در کل استان نرمال پیش‌بینی می‌شود، افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی به صورت روزانه و هفتگی می‌تواند در اختیار مدیریت بحران برای ارائه هشدارهای لازم قرار گیرد.

"شهرام میرزایی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: بر اساس استاندارد باید موجودی انبارهای جمعیت هلال احمر دو درصد جمعیت باشد که در حال حاضر برابر یک و نیم درصد جمعیت استان اقلام موجود است و انبارها تقویت می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی بسته‌های 24 ساعته برای مواقع مسدودی جاده‌ها، خاطرنشان کرد: بسته‌های ۷۲ ساعته نیز مربوط بروز حوادث احتمالی است.

این مسئول از شناسایی 100 محل در استان زنجان برای اسکان اضطراری مسافران در بحران خبرداد و گفت: این محل‌ها به منظور اسکان افراد آسیب دیده پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: حسب مصوبه شورای عالی مدیریت بحران کشور باید نسبت به راه‌اندازی خانه‌های هلال اقدام می‌شد که در حال حاضر ۱۰۷ خانه هلال در استان وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه ۶۶ خانه هلال در روستاهای استان و ۴۱ خانه در شهرستان‌ها فعال هستند، ادامه داد: امسال با توجه به نیاز استان یک کامیونت امدادی به یگان خودرویی استان اضافه شده است اما وضعیت استان با نرمال در این زمینه فاصله بسیاری دارد.

وینبود فضا برای بالگرد جمعیت هلال احمر زنجان را از مشکلات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این بالگرد در  فرودگاه نگهداری می‌شود که گرما و سرما و بادهای شدید به آن آسیب می‌زند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه در استان زنجان که باید طبق استاندارد ۲ تا ۶ درصد ارزش راه‌ها برای کیفیت بخشی به راه‌ها استفاده شود.

عبدالحسین علی اکبری بیان داشت: تعمیر و سرویس ماشین‌آلات راهداری استان زنجان انجام و نمک و ماسه برای راهداخانه‌ها خریداری شده است.

وی از فعالیت۳۲ راهداخانه در فصل زمستان در مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: ۵۰ اکیپ راهداری برای زمستان تشکیل می‌شود.

این مسئول از آسفالت‌ریزی ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن با اعتبار ۳۸۲ میلیارد تومان در راه‌های استان خبرداد و گفت: 20 هزار تن نمک و ماسه برای زمستان امسال خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۳ تا۴ درصد ماشین‌آلات این اداره کل نیازمند تعمیرات اساسی بوده و ۲۰ درصد تعمیرات جزئی می‌طلبد، افزود: تا پایان سال ۴.۵ میلیارد تومان برای تجهیز و ارائه خدمات لازم است.

علی اکبری ادامه داد: با توجه افزایش سنگین قیمت‌ها ضروی است برای نگهداری راه‌ها و عملیات راهداری زمستانی این اداره کل از محل اعتبارات توزیع نشده اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان ۳۰ دستگاه برای راهداری زمستانی کمبود دارد، گفت: ضروری است مصوبه‌ای تنظیم و بر اساس شرایط اضطراری ماشین‌آلات سایر دستگاه‌های اجرایی در اختیار این اداره کل قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر