logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۷۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۷ تن ماهی در استان زنجان

پیش‌بینی-تولید-بیش-از-۱۷-تن-ماهی-در-استان-زنجان
مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۷ هزار و ۸۰ تن ماهی در استان زنجان تولید می‌شود گفت: ۶۷ درصد تولید ماهی استان زنجان مربوط به شهرستان ماهنشان است.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به میزان تولید ماهی در استان زنجان اظهار کرد:  سال گذشته میزان تولید ماهی در استان زنجان ۱۷ هزار و ۲۱۸ تن بود و پیش‌بینی میزان تولید امسال نیز این میزان است.

وی تصریح کرد: اوایل امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا رها سازی ماهی در استان زنجان ضعیف بود اما با باز شدن راه صادرات ماهی وضعیت وضعیت رها سازی در استان بهتر شده است.

مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه عمده تولید ماهی استان مربوط شهرستان ماهنشان است بیان کرد: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد از مجموع تولید ماهی استان در ماهنشان تولید می‌شود عنوان کرد: یک هزار و ۷۰۰ نفر در این شهرستان در تولید ماهی فعالیت دارند.

حقی‌راد با اشاره به اینکه از ۱۷ هزار تن ماهی تنها ۲ هزارتن گرم آبی است که در سدهای خاکی استان زنجان تولید می‌شود افزود: اکثر ماهی‌های تولیدی استان سرد آبی است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بیشتر اولویت‌های ما ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی در حوزه ماهی است بیان کرد: صنایع بالا دستی ایجاد کارخانه‌های فرآوری و بسته بندی است که در این راستا یک کارخانه در شهرستان ماهنشان راه اندازی می‌شود که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آستانه بهره‌برداری است.

مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: صنایع پایین دستی نیز تولید خوراک ماهی است که یک واحد در این راستا در ماهنشان فعالیت دارد که ظرفیت لازم برای تامین نیاز همه واحدهای پرورش ماهی را ندارد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه بیشتر خوراک ماهی از استانهای دیگر تامین می شود خاطرنشان کرد: استان زنجان در سرمایه گذاری تولید خوراک ماهی ظرفیت خوبی دارد اما متاسفانه نسبت به این ظرفیت کمتر توجه شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر