logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۷۷۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون نظام مهندسی معدن ایران:

محدودیت‌های غیرکارشناسی منابع طبیعی مانع فعالیت معادن شده است

محدودیت‌های-غیرکارشناسی-منابع-طبیعی-مانع-فعالیت-معادن-شده-است
معاون نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه به دلیل محدودیتها فعالیت معادن متلاطم است گفت: محدودیت‌های غیرکارشناسی منابع طبیعی مانع فعالیت معادن شده است.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت معادن استان زنجان اظهار کرد: حوزه معادن استان زنجان همچنان در تلاطم است و تا به امروز مشکل معادن با منابع طبیعی برطرف نشده است.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت‌های منابع طبیعی فعالیت معادن را در استان زنجان تحت تاثیر قرار داده و در حال حاضر فعالیت اقتصادی معادن در استان هر روز کاهش می‌یابد.

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان تاکید کرد: همچنان منابع طبیعی مخالفت‌های خود را نسبت به فعالیت‌های معادن ادامه می‌دهد و مشکلی که حوزه معادن استان با آن مواجه است محدودیت‌های غیرکارشناسی منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ارزی صادرات معادن را نیز با مشکل مواجه کرده است افزود: واردات ارز در قبال صادرات موضوعی است که صادرات معادن را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش رونق صادرات شده است.

کشاورزی در مورد افزایش تعاملات معدنی با کشور روسیه اظهار کرد: هدف ما واردات ماشین آلات معدنی به روز از روسیه است که به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه درخواست معدن‌کاران از همه استان‌ها جهت واردات ماشین آلات و افزایش روابط معدنی دریافت کردیم و این درخواست‌ها به نظام مهندسی ایران ارسال می‌شود تصریح کرد: نظام مهندسی معدن ایران نیز این درخواست‌ها را به هیئت‌های تجاری روسیه خواهد داد تا تعاملات فعالان معدنی دو کشور افزایش یابد.

معاون نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دنبال راهکار ایجاد تعامل هستیم عنوان کرد: واردات ماشین آلات از کشور روسیه امکانپذیر است و به جد این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه لیست ماشین آلات معدنی که به درخواست فعالان معدنی بوده به سفارت روسیه ارسال خواهد شد گفت: نظام مهندسی معدن ایران موضوع واردات ماشین آلات معدنی را دنبال می‌کند تا به امروز تحقق نیافته اما این موضوع امکان پذیر است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر