logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۷۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان:

راه‌اندازی رمز پویا تاثیر زیادی در کاهش جرایم فضای مجازی داشت/ کشف 90 درصد جرایم در زنجان

راه‌اندازی-رمز-پویا-تاثیر-زیادی-در-کاهش-جرایم-فضای-مجازی-داشت-کشف-90-درصد-جرایم-در-زنجان
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: جرایم فضای مجازی در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته و این افزایش در مقایسه با سال‌های گذشته، کم بوده که ناشی از راه‌اندازی رمز پویا برای کارت‌های بانکی است.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: راه‌اندازی رمز پویا (رمز دوم یکبارمصرف) برای کارت‌های بانکی، امنیت در خریدهای اینترنتی را افزایش داده و از سوی دیگر سبب کاهش تخلفات و جرایم فضای مجازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 90 درصد جرایم فضای مجازی که شاکی خصوصی داشتند را پلیس فتا زنجان کشف کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا به صورت جدی به تخلفات این حوزه ورود پیدا کردیم، گفت: تشویش اذهان و شایعه‌پراکنی در ابتدا در فضای مجازی خیلی زیاد بود که خوشبختانه رفته‌رفته، کاهش یافت.

وی تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که آن چیزی که هنوز وجود دارد، کلاهبرداری‌هایی مانند خرید کالا از طریق تماس‌های تلفنی است.

آدینه‌لو اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم که دقت و مراقبت لازم را داشته و از سایت‌های اینترنتی مجاز، خریداری کرده و تا وصول اصل کالا هیچ مبلغی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه مردم باید مراقب پیامک‌های تبلیغاتی اغواکننده باشند، تاکید کرد: شهروندان هیچ توجهی به پیامک‌هایی در قالب برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌های مختلف و مانند این‌ها نداشته و فریب آن‌ها را نخورند.

آیدنه‌لو افزود: همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود توجهی به تماس‌های مزاحم نداشته، آرامش خود را حفظ کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با پلیس فتا در میان بگذارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر