logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۷۷۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکلینیک صنعت بسیج مهندسین استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح ملی صنعت‌یار در استان زنجان/ تهیه طرح بهبود برای 160 واحد صنعتی مشکل‌دار

اجرای-طرح-ملی-صنعت‌یار-در-استان-زنجان-تهیه-طرح-بهبود-برای-160-واحد-صنعتی-مشکل‌دار
مدیرکلینیک صنعت بسیج مهندسین استان زنجان از اجرای طرح ملی صنعت‌یار در استان زنجان خبرداد و گفت: مشکلات همه واحدهای صنعتی در قالب این طرح احصا می‌شود.

حمیدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح ملی صنعت‌یار همزمان با سراسر کشور در استان زنجان اظهار کرد: در قالب این طرح‌ پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گام اول با مراجعه به شهرک‌های صنعتی و ارزیابی تمامی واحدهای اعم از واحدهای فعال، غیرفعال و نیمه فعال انجام می‌شود تصریح کرد: با اجرای این طرح مشکلات واحدهای صنعتی استان احصا می‌شود.

مدیرکلینیک صنعت بسیج مهندسین استان زنجان ابراز کرد: بعد از احصا مشکلات واحدهای صنعتی استان اگر واحدی پتانسیل‌ لازم برای احیای داشته باشد نسبت به فعال کردن آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج مهندسین در قالب سه گروه جهادی فعالیت خود را در این راستا آغاز خواهد کرد افزود: در گام نخست شهرک شماره یک زنجان مورد عارضه یابی عمقی و سطحی قرار می‌گیرد.

محمدی تاکید کرد: در استان زنجان یک هزار و 600 واحد مشکل دار پایش و عارضه یابی خواهد شد که از این تعداد 160 واحدی که استاندارد لازم جهت احیا را داشته باشند طرح بهبود برای آنها خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این طرح واحدی که به دلایلی با مشکلاتی از قبیل فرسودگی ماشین آلات، ضعف در مدیریت، بحث مارکتینگ و بازرگانی و... مواجه باشد مورد بررسی قرار گرفته و برای احیای آنها طرح بهبود نوشته می‌شود، طرح بهبود واحدهای مشکل دار توسط کارشناسان بازرگانی و بازاریابی، کارشناسان حقوقی، مالیاتی و ...  تهیه می‌شود و در قبال این اقدام از شرکت‌ها هیچ هزینه‌‌ای دریافت نمی‌شود.

مدیرکلینیک صنعت بسیج مهندسین استان زنجان با تاکید براینکه هدف از این اقدام رونق تولید و افزایش اشتغال در استان است خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی صنعت‌یار به طور مستقیم برای 15 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در تمامی شهرک‌های صنعتی استان زنجان اجرا می‌شود بیان کرد: در تلاش هستیم به نوعی راهکار لازم برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی که امکان بازگشت دوباره آنها به چرخه تولید را دارند فراهم کنیم.

محمدی با تاکید براینکه واحدهایی که ظرفیت لازم برای افزایش میزان تولید را دارند اما با مشکل فرسودگی ماشین آلات مواجه هستند نیز شناسایی خواهند شد گفت: این واحدها در صورت نیاز برای اخذ وام به بانک‌ها معرفی می شوند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر