logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۷۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان:

بحث‌‌های حقوقی، مانع تصویب طرح واگذاری گاوازنگ به شهرداری شد

بحث‌‌های-حقوقی،-مانع-تصویب-طرح-واگذاری-گاوازنگ-به-شهرداری-شد
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: وجود موانع به ویژه گره‌‌های حقوقی موجب شد تا اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به طرح واگذاری منطقه گاوازنگ به شهرداری رای مثبت ندهند.

 

مهرداد سلطانی امروز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح ارائه مدیریت منطقه تفریحی – گردشگری گاوازنگ زنجان به شهرداری از سوی استانداری پیگیری می‌‌شود و از نظر ما بهترین کار واگذاری مدیریت این منطقه به شهرداری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود برگزاری جلسه توجیهی این طرح در شورای اسلامی شهر زنجان تصویب نشد، افزود: دو بار در این زمینه نامه نوشته شده است و امیدواریم اعضای شورا در این زمینه اقناع شوند.

این مسئول بیان داشت: اعضای شورا به دلیل وجود بحث‌های حقوقی این طرح را تصویب نکردند اما انتظار داریم گام به گام مشکلات حقوقی این منطقه حل و شهرداری مدیریت را برعهده بگیرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بی‌‌صاحب بودن این منطقه به نفع شهر نیست، افزود: شهرداری با توان مدیریتی خود می‌‌تواند جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را گرفته و مدیریت لازم را اعمال کند.

سلطانی خاطرنشان کرد: مدیریت این مجموعه از عهده سازمان همیاری شهرداری‌های استان خارج است و ضروری است در این زمینه شهرداری وارد شده و امکانات جدیدی برای گردشگری در این منطقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در طرح ارائه شده واگذاری همه منطقه گردشگری گاوازنگ و محوطه‌‌های پایین دستی آن مورد توجه است، افزود: بحث فقط واگذاری ارتفاعات نیست اولویت ما سروسامان دادن به منطقه گردشگری است.

این مسئول با اشاره به حضور خود در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان و ارائه این طرح، خاطرنشان کرد: این منطقه پتانسیل مطلوبی برای درآمدزایی شهرداری و اجرای طرح‌‌های گردشگری و عمرانی و صدور پروانه و تغییر کاربری دارد.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود، هنوز اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به واگذاری مدیریت این منطقه به شهرداری اقناع نشده‌‌اند اما مخالف 100 درصدی نیز نیستند.

سلطانی بیان داشت: انتظار می‌رود شهرداری با برعهده گرفتن مدیریت این منطقه اقدامات مساعدی برای توسعه گردشگری این منطقه انجام دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر