logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۷۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد

طلب بیش از 100 میلیارد تومانی اوقاف از ادارات استان زنجان

طلب-بیش-از-100-میلیارد-تومانی-اوقاف-از-ادارات-استان-زنجان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از طلب بیش از 100 میلیارد تومانی اوقاف از ادارات استان زنجان خبرداد و گفت: متاسفانه برخی از ادارات استان موقفه خواری هم می‌کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان انتقاد منصفانه و دلسوزانه را حق رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها در جامعه نقش بسیار ویژه‌ای دارند و این رسانه‌ها هستند که مردم را با مدیران ارتباط می‌دهند.

وی از ثبت 16 موقوفه بزرگ و جدید در استان زنجان خبرداد و تصریح کرد: 18 درصد موقوفات استان زنجان مربوط به حوزه دارو و حوزه درمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از کمبود موقوفات در حوزه‌های اجتماعی خبرداد و افزود: متاسفانه موقوفات کمتری در این حوزه داریم و دیده نشدن اقدامات اداره کل اوقاف در بین عموم مردم به این موضوع برمی‌گردد چرا که اقدامات اداره کل اوقاف به گونه‌ای است که برای مردم کمتر ملموس است.

وی با بیان اینکه از خیرین درخواست داریم به حوزه اجتماعی وارد شوند تا بتوانیم در این حوزه کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، تهیه مسکن برای محرومین و تسهیلگری در حوزه ازدواج جوانان بی‌بضاعت نقش پررنگی داشته باشیم عنوان کرد: وقف‌های قرآنی نیز در استان زنجان ضعیف است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام کرمی حفظ و نگهداری از موقوفات را از وظایف مهم اداره کل اوقاف استان زنجان عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق نیات موقوفات یک اصل برای ما بوده بنابراین نیات موقوفات را به صورت دقیق در سطح استان اجرا می‌کنیم.

وی موضوع وقوع موقوفه خواری در برخی از مناطق استان را تاسف بار عنوان کرد و گفت: برخی‌ها اقدام به موقوفه خواری می‌کنند و این موضوع توسط برخی از ادارات اتفاق می‌افتد که ما در برابر این موضوع خواهیم ایستاد و از راه قانونی با این افراد برخورد می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با تاکید براینکه بیش از 100 میلیارد تومان از ادارات مطالبه داریم عنوان کرد: پرونده‌های قضایی اعم از حقیقی و حقوقی زیادی برای احیای حقوق موقوفات داریم.

وی با تاکید براینکه به دنبال افزایش خدمات اجتماعی برای مردم هستیم افزود: کمک به توسعه اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی و دام‌پروری را نیز جزو برنامه‌های خود قرار دادیم.

حجت‌الاسلام کرمی از تشکیل 5 مرکز افق در امامزدگان شاخص استان خبرداد و افزود: این مراکز در حوزه های فرهنگی و قرآنی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی مانند کمک به زندانیان غیرعمد وغیره فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی در استان زنجان افزود: در قالب این طرح جهیزیه برای 11 زوج جوان با صرف اعتبار 291 میلیون تومان تهیه و در بین آنان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در استان زنجان گفت: 27 قربانی در این طرح ذبح شده و در بین افراد نیازمند جامعه توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح مهر تحصیلی نیز همزمان با بازگشایی مدارس اجرا شد و در این طرح 700 بسته لوازم‌التحریر تهیه و در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار توزیع شد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح استان زنجان عنوان کرد: در این راستا 100 هزار ماسک تهیه شده و در بین مردم به صورت رایگان توزیع کردیم و علاوه بر آن هزار دست لباس ضد ویروس کرونا تولید شده و به بخش درمان و تغسیل اموات کرونایی تحویل داده شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر