logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۷۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان:

روغن از قیمت جهانی گران‌تر شده است/ کنترلی بر بازار وجود ندارد

روغن-از-قیمت-جهانی-گران‌تر-شده-است-کنترلی-بر-بازار-وجود-ندارد
رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان گفت: افزایش قیمت روغن چشمگیر بوده و حتی از قیمت جهانی نیز بالاتر است.

علی محمدی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: علت افزایش قیمت محصولات مختلف کمپانی‌های بزرگی هستند که حتی دولت توان مقابله با آنها را ندارد.

وی افزود: واحدهای تولیدی عادی و کوچک نقشی در گرانی روغن و محصولات دیگر ندارند و این واحدهای بزرگ و کمپانی‌‌ها هستند به گرانی‌‌ها دامن می‌‌زنند.

این مسئول با بیان اینکه با وجود نظارت‌ها بازهم با گرانی مواجه هستیم، افزود: نظارت و بازرسی تاثیرگذار نبوده و کاری از دست سازمان‌های نظارتی در مقابل این کمپانی‌ها برنمی‌‌آید.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان تصریح کرد: افزایش 20 تا 40 درصدی در بخش روغن افزایش چشمگیری است که حتی از قیمت جهانی نیز بالاتر است.

محمدی در پاسخ به این سئوال که احتکار چقدر عامل گرانی است، افزود: احتکاری گزارش نشده است اما احتکار نیز نمی‌‌تواند عامل گرانی باشد چرا که 99 درصد محصولات دارای قیمت مصرف‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری برعهده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و فروشندگان نمی‌توانند قیمت‌ها را تغییر دهند، افزود: عدم تمرکز بر روی قیمت‌گذاری گاهی موجب گرانی کالاها می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با آشفته بازار گرانی مواجه هستیم که حتی از دست دولت خارج شده است و کنترلی بر روی بازار وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر