logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

جهاد کشاورزی استان زنجان به تعهدات خود در توزیع بذر گندم عمل کرد/ کشاورزی که بذر ندارد، از بازار آزاد تهیه کند

جهاد-کشاورزی-استان-زنجان-به-تعهدات-خود-در-توزیع-بذر-گندم-عمل-کرد-کشاورزی-که-بذر-ندارد،-از-بازار-آزاد-تهیه-کند
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از توزیع ۱۲ هزار ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم در استان زنجان خبرداد و گفت: تعهدات خود را در تامین ۳۰ درصد از نیاز کشاورزان انجام دادیم.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره  به میزان کشت گندم در استان زنجان اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز زیر کشت گندم دیم خواهد رفت.

وی تصریح کرد: کشت گندم پاییزه در استان زنجان آغاز شده و همچنان ادامه دارد و مشکلی در روند کشت هم وجود ندارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تامین ۳۰ درصد از نیاز کشاورزان به بذر گندم تصریح کرد: این میزان به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده و توزیع بذر در استان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان ۷۰ درصد بذر گندم خود را باید از گندم خود مصرفی تامین کنند که هر ساله این اتفاق می‌افتد عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم در استان زنجان توزیع شد.

عامری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کشاورزان بذر مورد نیاز خود را به علت بالا بودن قیمت آن در بازار آزاد فروختند و الان به دنبال بذر گندم هستند گفت: این اخطار به کشاورزان داده شده بود که مراقب دام دلالان باشند که متاسفانه عده‌ای به این مورد توجه نکرده بذر خود فروختند.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی استان امسال نیز همانند سالهای گذشته به تعهدات خود در توزیع بذر گندم عمل کرده است گفت: کشاورزانی که بذر خود فروخنتد باید بذر مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد میزان برآورد تولید گندم سال آینده در استان گفت: با توجه به اینکه بیشتر گندم استان به صورت دیم کشت می‌شود وضعیت تولید به شرایط آب هوایی برمی‌گردد و هنوز نمیتوانیم در مورد وضعیت تولید سال آینده برآوردی داشته باشیم و امیدواریم که باز هم شرایط هوایی مناسب باشد و شاهد تولید خوبی در استان باشیم.

وی در مورد تعامل با دانشگاه زنجان در خصوص تولید بذر در استان بیان کرد: باید موسسه تحقیقات ثبت بذر کشور تولید بذر جدید دانشگاه زنجان را تایید کند و اگر تایید شد با این دانشگاه جهت وارد کردن بذر تولیدی به چرخه توزیع همکاری خواهیم کرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر