logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۷۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

مسیرهای ورودی منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان مسدود شد/ مردم برای مراسم‌های عقد و عروسی در ماه ربیع‌الاول برنامه‌ریزی نکنند

مسیرهای-ورودی-منطقه-تفریحی-گاوازنگ-زنجان-مسدود-شد-مردم-برای-مراسم‌های-عقد-و-عروسی-در-ماه-ربیع‌الاول-برنامه‌ریزی-نکنند
فرماندار زنجان گفت: با توجه به اعمال محدودیت از سوی ستاد کرونا به دلیل شلوغی منطقه تفریحی گاوازنگ، مسیرهای ورودی به این منطقه مسدود شد.

به گزارش موج رسا; رضا عسگری امروز در جمع با خبرنگاران موج رسا و ایرنا اظهار داشت: به دلیل شرایط نامناسب منطقه تفریحی و گردشگری و احتمال انتشار ویروس کرونا و درگیری مردم با این بیماری، مسیرهای ارتباطی این منطقه از صبح امروز مسدود شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی این منطقه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: وضعیت اغذیه فروشی‌های این منطقه مطلوب نیست و علیرغم هشدارهای لازم اقدامی در این زمینه انجام نشده بود.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای صنفی غیرمجاز، خدمات غیر بهداشتی را در منطقه گاوازنگ ارائه می‌کردند که تهدید جدی برای مردم محسوب می‌شود، افزود: مردم نیز در این منطقه رعایت خوبی ندارند و ازدحام جمعیت در شب و ایام تعطیل بالا است.

فرماندار زنجان وضعیت آرامستان‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ارائه پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات لازم وضعیت آرامستان‌ها مطلوب است اگر چه با حد عالی فاصله وجود دارد.

عسگری یادآور شد: شرایط انتشار ویروس کرونا به دلیل افزایش میزان بیماران سرپایی، جهش ویروس و افزایش امکان ابتلای افراد به این بیماری نامطلوب بوده و وضعیت همچنان قرمز است.

وی از تمدید یک هفته‌‌ای محدودیت‌ها خبرداد و گفت: در بازرسی‌‌های انجام شده برخی واحدهای صنفی به صورت عادی فعالیت می‌کردند که هشدارهای لازم ارائه شده و برخورد جدی با واحدهای متخلف می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ارائه خدمات صرفا به کسانی که از ماسک استفاده می‌کنند، امکانپذیر است و مردم باید در مراجعه به دستگاه‌های دولتی، عمومی و واحدهای صنفی از ماسک استفاده کنند.

فرماندار زنجان از پلمپ 4 بانک به دلیل عدم استفاده مراجعه‌کنندگان از ماسک خبرداد و گفت: یک مرکز خدمات قضایی نیز به دلیل مناسب نبودن محل تعطیل شد.

وی از پیش‌بینی افرادی برای استقرار در ورودی پاساژها برای کنترل استفاده مردم از ماسک خبرداد و افزود: واحدهای صنفی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مسئول یادآور شد: در حوزه حمل‌و‌نقل نیز باید همه رانندگان و مسافران از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار زنجان به استفاده 95 درصدی مردم از ماسک در موج دوم کرونا اشاره کرد و گفت: در چند هفته گذشته میزان استفاده مردم از ماسک کاهش یافته بود.

عسگری ادامه داد: ضروری است مردم برای مراسم‌های عقد و عروسی در ماه ربیع‌الاول برنامه‌ریزی نکنند چرا که در حال حاضر وضعیت برای برگزاری مراسم‌های تجمعی مطلوب نیست.//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر