logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در جلسه صیانت حقوق شهروندی زنجان مطرح شد؛

نمره متوسط دستگاه‌های اجرایی زنجان در صیانت از حقوق شهروندان

نمره-متوسط-دستگاه‌های-اجرایی-زنجان-در-صیانت-از-حقوق-شهروندان
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس مستندات موجود از دستگاه‌های اجرایی، نمره متوسط در زمینه حقوق شهروندی برای استان ثبت شد.

به گزارش موج رسا; مسیح‌الله سلطانی امروز در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان زنجان، اظهارداشت: تبیین حقوق شهروندی در نظام اداری ابلاغ شده است که این تصویب‌نامه به عنوان سند مهم در کنار منشور حقوق شهروندی می‌تواند راهگشای تحقق منشور حقوق شهروندی باشد.

وی افزود: در سنوات گذشته ارزیابی دستگاه‌ها در خصوص حقوق شهروندی انجام شده است و امسال به دلیل شیوع کرونا هنوز آیین‌نامه اجرایی ابلاغ نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به استانداران کشور  ابلاغ شده است که سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: ارزیابی‌ها در ۷ محور و ۲۹ شاخص بر اساس مستندات ۵۰ دستگاه‌ اجرایی استان انجام شده است.

نجفی گفت: این ارزیابی‌ها امسال به صورت میدانی با حضور کارشناسان این انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستکاه های اجرایی استان زنجان در حقوق شهروندان در نطام اداری متوسط است که ضروری است عملکرد این بخش تقویت شود.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: شیوه‌‌نامه گزارش صیانت از حقوق شهروندی آماده شده است که در ۲۹ شاخص این شیوه‌نامه تکمیل و نمره دستگاه اجرایی مشخص می‌شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌ها باید توسط شهروندان انجام شود چرا که گزینه‌ها و شاخص‌های تعیین شده نمی‌تواند گزارش درستی ارائه کند.

عسگری بیان داشت: نتیجه متوسط نباید ما را دلخوش به مطلوب بودن وضعیت صیانت از حقوق شهروندان کند و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر