logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۶۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یک متخصص داخلی در گفت‌وگو با موج رسا:

لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست/ توصیه‌هایی برای بیماران کرونایی

لزومی-به-آزمایش-مجدد-همه-بیماران-بهبودیافته-در-قرنطینه-خانگی-نیست-توصیه‌هایی-برای-بیماران-کرونایی
یک پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه بیماران کرونایی قرنطینه‌شده در منزل پس از 14 روز استراحت دوباره برای ویزیت باید مراجعه کنند، گفت: بیماران در مراجعه مجدد، ویزیت می‌شوند اما انجام آزمایش و سی‌تی‌اسکن برای همه آن‌ها لزومی ندارد.

بابک رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: لزومی برای آزمایش مجدد جهت تشخیص بهبودی بیماران نیست و این امر در شرایط خاص و فقط به تشخیص پزشکان مربوطه است.

وی تاکید کرد: در شرایط خاص که بیمار به بهبودی کامل نرسیده و دارای تب بوده و علائمش تغییر کند ممکن است دوباره به آزمایش ارجاع شوند اما اینطور نیست که برای همه بیماران لازم باشد.

رضایی با بیان اینکه داروهایی که برای قرنطینه و استراحت در منزل تجویز می‌شوند، عمدتاً ویتامین و تقویتی مانند سِلِنیوم هستند، افزود: دوره درمان اکثر بیماران طی مدت بستری در بیمارستان کامل می‌شود اما برای بعضی از بیماران که دوره درمانشان کامل نشده و به دلیل مطلوب بودن وضعیت عمومی، ترخیص می‌شوند، داروهایی برای مدت 7 روز تجویز می‌شود تا در منزل استفاده کنند.

این متخصص داخلی گفت: داروهایی که برای 7 روز در منزل تجویز می‌شوند آنتی‌بیوتیک‌ها و بعضی داروهای ضد ویروسی هستند که آن هم هنوز اثبات نشده که تا چه اندازه در درمان بیماری نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی و پیشگیری از سرایت بیماری کرونا در اولویت جامعه باید باشد، اظهار داشت: به عموم مردم توصیه می‌شود از تجمعات، میهمانی‌ها، برگزاری مراسم مختلف، مسافرت‌های غیرضروری و رفت‌وآمدهای بی‌مورد به منازل یکدیگر خودداری کرده و صله رحم را در فضای مجازی انجام دهند.

رضایی تصریح کرد: در صورت ضرورت برای دیدار با اعضای خانواده و اقوام نیز به حداقل‌ها کفایت کرده و در مدت زمان کوتاه و در فضای باز با یکدیگر در ارتباط باشند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه استفاده از ماسک، مهمترین مساله در پیشگیری از بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک بسیار مهم بوده و تاثیر خیلی زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و ضدعفونی کردن و ... در مراحل بعدی قرار دارد.

رضایی با تاکید بر خودداری از مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت جلوگیری از تجمع بی‌مورد، گفت: به مردم توصیه می‌شود فقط در صورت مشاهده علائمی مانند تنگی نفس، سُرفه، سر درد، گلو درد و بدن درد به درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی مراجعه کرده و از تجمع بی‌مورد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مردم، همکاری لازم با کادر بهداشت و درمان را داشته باشند، افزود: بیماران دارای علائم پس از ویزیت اولیه، اکسیژن‌سنجی شده و لزوم مراجعه و بستری شدن آن‌ها در مراکز درمانی، تشخیص داده می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: تمام بیمارانی که از بمیارستان ترخیص می‌شوند 14 روز حتماً باید در منزل قرنطینه شوند.

وی با اشاره به شرایط کلی مکان استراحت و قرنطینه اظهار داشت: ظروف غذا و خوراک و محل استراحت بیمار باید کاملا با دیگر اعضای خانواده جدا بوده و حتی‌الامکان کسی به اتاق آن‌ها داخل نشود.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر امکان تامین اتاق جداگانه برای وی نیست، محل استراحت باید تهویه داشته و در کنار پنجره باشد.

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی فرد بیمار در صورت امکان باید جدا از سایر اعضای خانواده باشد، افزود: در غیر این صورت، فرد بیمار باید آخرین نفری باشد که از سرویس‌های بهداشتی استفاده کرده و تا یکی- دو ساعت بعد از استفاده وی نیز کسی از سرویس‌ها استفاده نکند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر