logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۷۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان مطرح شد؛

ضرب الاجل استاندار زنجان به مسئولان برای برطرف کردن مشکل توزیع مرغ و تخم‌مرغ/ تشدید برخورد با مخلان بازار

ضرب-الاجل-استاندار-زنجان-به-مسئولان-برای-برطرف-کردن-مشکل-توزیع-مرغ-و-تخم‌مرغ-تشدید-برخورد-با-مخلان-بازار
استاندار زنجان با اشاره به چالش ایجاد شده در توزیع مرغ و تخم مرغ در بازار زنجان گفت: قصه مرغ و تخم مرغ باید امروز برطرف شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با تاکید براینکه نظارت بر بازار باید به صورت هدفمند، موثر و عملیاتی باشد اظهار کرد: اگر این سه فاکتور را در بحث نظارت مد نظر نداشته باشیم حتما نظارت ما دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای دو روز تعطیلات هفته گذشته 20 تن تخم مرغ برای استان زنجان اختصاص داده شد اما مباشرین برای دریافت و توزیع آنها اقدام نکردند تصریح کرد: این مورد باید رسیدگی شود که چرا این اتفاق افتاده است.

استاندار زنجان عنوان کرد: برای اینکه اقلام اساسی در بازار عادلانه باشد اگر سوخت به صورت عادلانه به دست مردم برسد و لاستیک به دست مصرف کننده واقعی برسد یعنی توانستیم به وظایف خود عمل کنیم در غیر این صورت به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی با تاکید براینکه هر اقلامی که وارد استان زنجان می‌شود باید کنترل شده و توزیع آن با نظارت دقیق اتفاق بیفتد ابراز کرد: هر چیزی که به استان وارد می‌شود باید به صورت عادلانه در بین مردم توزیع شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید کنترل در بازار افزایش یابد عنوان کرد: اصناف نیز باید در شرایط جنگ اقتصادی دشمن خود کنترلی داشته و انصاف را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مایحتاجی که برای مردم تامین شده و از خارج از استان وارد می‌شود باید به صورت عادلانه توزیع شود ابراز کرد: قیمت اقلام ضروری مردم در یک جدول تهیه شده و هر روز روند قیمت‌ها بررسی و کنترل شود تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.

استاندار زنجان با موضوع چالش برانگیز تخم مرغ و مرغ در زنجان اشاره کرد و گفت: امروز مشکل تخم مرغ و مرغ به نحوی شده که باید برطرف شود و جهادکشاورزی، سازمان صمت و شرکت پشتیبانی امور دام استان باید این مورد رسیدگی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر کسی در بازار بخواهد در توزیع اقلام اساسی اخلال ایجاد کند به شدت و برابر قانون برخورد خواهیم کرد افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی اولویت ما ایجاد آرامش در بین مردم است و اگر کسی بخواهد با اخلالگری در بازار موجب سلب آرامش مردم شود قطعا برخورد لازم صورت می‌گیرد.

حقیقی در مورد مشکلات بازار مرغ گفت: این مشکل نیز باید برطرف شود و نباید شاهد این مشکل در بازار زنجان باشیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه مصوبات ستاد تنظیم بازار باید ضمانت اجرایی داشته باشد افزود: ضمانت اجرایی آن نیز به بحث کنترل بازار برمی‌گردد و از تعزیرات و سازمان صمت نیز می‌خواهیم قاطع و با جدیت برای کنترل بازار ورود کنند.

استاندار زنجان در ادامه نیز به مشکلات مطرح شده در توزیع نفت سفید و گاز مایع در استان زنجان گفت: بخش پالایش نیز باید تدابیر لازم را داشته باشد تا در این ایام سرما در توزیع نفت سفید و کپسول گاز به هیچ وجه مشکل نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه برای حل مشکلات مرغ، تخم مرغ، نفت سفید و گاز مایع باید تدابیر لازم اتخاذ شود و مسئولان در قبال حل این مشکلات باید به وظایف خود عمل کنند گفت: باید تیم کنترل و نظارت به صورت قاطعانه به بازار ورود کرده و از تخلفات جلوگیری کنند.

حقیقی با تعیین دو ناظر به منظور گزارش عملکرد دستگاه‌های مسئول کنترل بازار عنوان کرد: این ناظران بر عملکرد دستگاه‌های مسئول نظارت و کنترل بازار نظارت کرده و گزارشات روزانه را ارائه خواهند داد تا مشخص شود چه دستگاهی به وظیفه خود در کنترل بازار عمل کرده است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر