logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۷۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی همت جمعی نتیجه می‌دهد؛

مواسات و همدلی مردم دیزج آباد در دستگیری از نیازمندان

مواسات-و-همدلی-مردم-دیزج-آباد-در-دستگیری-از-نیازمندان
مردم خیر دیزج آباد زنجان با تامین نیازمندی‌های خانه بهداشت به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; اوایل اسفند سال گذشته بود که با انتشار ویروس کرونا در استان زنجان صفحه دیگری از همدلی و همبستگی بین مردم رقم زده شد و مردم این خطه با یارگیری از افرادی که از این بیماری متضرر شده بودند در کمک به نیازمندان از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

از همان روزهای اول انتشار این بیماری گروه‌های جهادی شکل گرفت و محله به محله کار ضد عفونی معابر انجام شد، پس از آن نیز زنجانی‌ها در مراحل مختلف رزمایش کمک مومنانه شرکت کردند تا با دستگیری از افراد آسیب دیده بخشی از آلام آنها را التیام بخشند که این کار خیر موجب شد تا بزرگترین رزمایش کمک مومنانه در یوم‌العباس زنجانی‌ها ثبت شود و بیش از 110 هزار بسته معیشتی در سطح استان زنجان توزیع شد.

در گام‌های بعدی این رزمایش نیز مردم زنجان پای کار بودند اما این همه ماجرا نبود چرا که علاوه بر کمک‌های نقدی، مردم زنجان در کارگاه‌های ماسک دوزی نیز فعالیت کردند تا استان در این زمینه کمبودی نداشته باشد، همچنین خیرین نیز پای کار آمده و با خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی یکبار دیگر همدلی را مشق کردند.

اما در گوشه‌ای دیگر از استان زنجان در یک روستای کوچک که در دو کیلومتری مرکز شهر زنجان قرار دارد و بیشتر خانواده‌های آن کشاورزی می‌کنند، به همت اهالی روستا در روزهای سخت انتشار بیماری کرونا اقدامات مهمی برای همدلی و مواسات انجام شده است که امروز می‌تواند الگوی خوبی برای سایر روستاهای کشور باشند.

اهالی خیر و نیکوکار این روستا با کمک به مرکز بهداشت تلاش کردند تا آلام بیماران کرونایی را تسکین دهند، خرید یک دستگاه ضد عفونی کننده، سونی کیت و تب سنج و فشار سنج اتوماتیک از جمله اقدامات مردم خیر این روستا است که تلاش می‌کنند نیاز خود به مراجعه بیماران به شهر را کاهش دهند.

خرید دیگر تجهیزات خانه بهداشت این روستا نیز نیازمند 3 میلیون و 400 هزار تومان است که قرار است توسط اهالی به این امر مهم اختصاص یابد.

در اقدامی دیگر اهالی این روستا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی تلاش کرده‌اند تا با خرید گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند، فرزندان خود را یاری کنند.

با توجه به مجازی بودن کلاس‌های درس و عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به گوشی همراه هوشمند این اقدام ارزشمند توسط اهالی این روستا انجام شده و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند این روستا تامین شده است.

اقدامات مردم این روستا موجب شده تا این اقدامات مورد توجه خیر لندنی نیز قرار گرفته و مبلغ 10 میلیون تومان نیز این خیر برای خرید گوشی برای دانش‌آموزان اختصاص داده است.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ]
دیزج آباد یکی از بافرهنگ ترین و با قدمت ترین شهرستان های ایران هستش حتی با قدمت تر از استان زنجان به افتخارش❤❤
فرم ارسال نظر