logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد

تشکیل 8 پرونده تخلفاتی در حوزه زمین در استان زنجان/ جلوگیری از تضییع 600 میلیارد تومان از حقوق دولتی و بیت‌المال

تشکیل-8-پرونده-تخلفاتی-در-حوزه-زمین-در-استان-زنجان-جلوگیری-از-تضییع-600-میلیارد-تومان-از-حقوق-دولتی-و-بیت‌المال
رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل 8 پرونده تخلفاتی در حوزه زمین در استان زنجان گفت: در این پرونده‌ها از تضییع بالغ بر 600 میلیارد تومان از حقوق دولتی و بیت‌المال جلوگیری شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در حاشیه برنامه افتتاح ساختمان یگان حفاظت بازرسی کل استان ضمن تبریک سالروز تاسیس بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان مهم یکی از سازمان‌های اثرگذار در حوزه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس شورای قضایی استان طبق برنامه ریزی انجام شده در بازرسی کل استان تشکیل شد و شاهد گزارش عملکرد 6 ماهه اداره کل بازرسی استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: براساس عملکردی که بازرسی استان اعلام کرد شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی بودیم که این اقدامات هم کنترل کننده و هم پیشگیرانه بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال از سوی قوه قضائیه سه اولویت طبق برنامه‌های اعلامی برای استانها و کشور تدوین شده که یکی از این برنامه‌های اولویت‌دار بحث مبارزه با فساد است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور و استان به تبع این سیاست‌های اعلامی تکالیف و وظایف مضاعفی را در این بخش دارند گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی استان مبارزه با فساد بوده و در استان نیز این سازمان کارنامه درخشانی دارد و پرونده‌های مهمی را کشف و تعقیب کرده و به دستگاه قضایی و دادسراها ارجاع دادند.

وی با تاکید براینکه پرونده‌های ارجاع شده به دادسرها و محاکم جزائی به جد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد افزود: رسیدگی بخشی از پرونده‌ها نهایی شده و بخشی از آنها نیز در جریان رسیدگی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه این اراده و جزم در دستگاه قضائی استان حاکم است و مبارزه بی‌امان و قاطع با مقوله فساد انجام می‌شود عنوان کرد: امسال با همت جامعه اطلاعاتی و بازرسی استان توانستیم 8 پرونده تخلفاتی را در حوزه زمین تشکیل دهیم.

وی با تاکید براینکه این پرونده‌‌ها در جریان رسیدگی است خاطر نشان کرد: در این پرونده‌ها از تضییع بالغ بر 600 میلیارد تومان حقوق دولتی و بیت‌المال جلوگیری شده و احتمال افزایش میزان مبالغ نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: افرادی که درصدد ارتکاب جرمی هستند باید بدانند که دوره ارتکاب جرم به پایان رسیده و حتی در مخیله خود به دنبال ارتکاب جرم نباشند.

وی گفت: متخلفان بدانند اگر تخلفی کنند در کمترین زمان ممکن با حضور عوامل دستگاه قضایی و بازرسی کل استان، این تخلفات کشف شده و مجازات خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه افراد متخلف مالی به قانون سپرده می‌شوند و قانون نیز با مرتکبین جرائم مالی به شدت برخورد خواهد کرد افزود: با متخلفانی که وابستگی به دستگاه‌های دولتی دارند طبق قانون با شدیدترین مجازات برخورد می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر