logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۷۶۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در استان زنجان و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها

پیش‌بینی-بارش‌های-رگباری-در-استان-زنجان-و-احتمال-سیلابی-شدن-رودخانه‌ها
مدیرکل هواشناسی استان زنجان از تداوم سامانه بارشی در چند روز آینده در استان زنجان خبرداد و گفت: بارش‌ها در برخی مناطق به صورت رگباری پیش‌بینی شده است.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت هوای استان زنجان در چند روز آینده اظهار کرد: هوا امروز و فردا ابری خواهد بود و بعد از ظهر امروز نیز شاهد وزش باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری را در مناطق مختلف استان زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا فردا در زنجان فعال خواهد بود تصریح کرد: امروز بیشتر بارش‌ها در ساعات شب و در نیمه نیمه شرقی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ناپایداری هوا در روز جمعه نیز پیش‌بینی شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در برخی از مناطق به ویژه کوهستانی به صورت رعد و برف باشد.

وی با تاکید براینکه بارش‌ها در برخی مناطق به صورت رگباری خواهد بود گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی از مناطق وجود دارد که هم استانی‌ها از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.

رحمن‌نیا با تاکید براینکه تا یکشنبه هفته آینده در استان تداوم دارد عنوان کرد: احتمال کاهش شدید دما تا صفر درجه در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش دما احتمال خسارت به حوزه کشاورزی وجود دارد خاطر نشان کرد: کشاورزان تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارتها احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه هوای استان زنجان دوشنبه هفته آینده به تدریح دمای هوا افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: براي هفته آينده افزايش نسبي دما پيش‌بيني شده است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر