logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۷۶۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

مجلس پیگیر تخصیص اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت است/ دولت باید به این مطالبه به حق پاسخ دهد

مجلس-پیگیر-تخصیص-اعتبار-یک-میلیارد-یورویی-صندوق-توسعه-ملی-به-وزارت-بهداشت-است-دولت-باید-به-این-مطالبه-به-حق-پاسخ-دهد-
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه وزارت بهداشت در خصوص عدم تخصیص اعتبارات حوزه درمان گفت: مطالبه وزارت بهداشت در این باره به حق مبرم بوده و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم.

مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اعتباری که قرار بود به حوزه درمان داده شود تنها 30 درصد تخصیص یافته است اظهار کرد : تخصیص مابقی اعتبار در حال پیگیری است.

وی به مطالبه وزارت بهداشت از دولت در خصوص عدم تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی اشاره و تصریح کرد : بانک مرکزی می گوید در ارتباط با تامین منابع با مشکلاتی مواجه است اما امروز هیچ اولویتی بالاتر از بخش سلامت نیست و به جد از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم اعتبار مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد.

خاتمی با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان انباشته شده که نیازمند تامین منابع است افزود : در حال حاضر در شرایط خطیری از لحاظ شیوع بیماری کرونا هستیم و میزان مبتلایان در روز‌های اخیر رکورد بی‌سابقه داشته و مواجه با مشکلات بزرگی اعم از کمبود نیروی انسانی و پرداخت مطالبات معوق کادر بهداشت و درمان وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معوقات پرسنل درگیر در کرونا بویژه پرستاران نیاز به توجه جدی است عنوان کرد : با این شرایط باید در تخصیص اعتبار این حوزه تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه برابر بررسیها ادعای وزارت بهداشت، به حق است، افزود : اگر اعتبار در نظر گرفته شده از سوی مقام معظم رهبری پرداخت شود بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

خاتمی عنوان کرد : البته بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست وزارت بهداشت را به حق‌ می‌دانند چرا که با توجه به شرایط کنونی اولویتی بالاتر از بهداشت و درمان نداریم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر