logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

خودروهای مجلس به اسم نمایندگان تمام شد/ حل مشکلات اقتصادی با هدایت نقدینگی به سمت تولید

خودروهای-مجلس-به-اسم-نمایندگان-تمام-شد-حل-مشکلات-اقتصادی-با-هدایت-نقدینگی-به-سمت-تولید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد مطرح شدن واگذاری خودروی دنا پلاس برای نمایندگان گفت: قرار بود خودروی به نام مجلس در اختیار نمایندگان قرار داده شود اما خودروهایی که قرار بود به صورت امانی به نمایندگان داده شود به اسم نمایندگان تمام شد.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانی سامانه‌های هوشمندی نداشته باشیم و رصد‌ها به صورت هوشمند نباشد مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی خواهیم داشت اظهار کرد: باید یک سامانه یکپارچه اقتصادی ایجاد شده و دارایی‌های افراد در آن سامانه مشخص شود.

وی با بیان اینکه روی موضوع چند خودرویی یک ماه تحقیقات انجام شد افزود: در این بررسی‌ها مشخص شد که برخی افراد هستند که حتی 100 تا خودور به نام آنها ثبت شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بیش از 5 میلیون خودرو در کشور داریم که مربوط به افراد با سن بالا است عنوان کرد: باید به صورت سامانه محور حرکت کنیم. مالیات و شفافیت در مبارزه با فساد نیز باید به صورت سامانه محور باشد.

وی با تاکید براینکه اگر همه کارهای اقتصادی کشور به صورت سامانه محور باشد به راحتی می‌توان نقدینگی را کنترل کرد بیان کرد: نقدینگی در کشور ما زیاد است و این نقدینگی در حوزه دلالی می‌چرخد و همه اقتصادان‌های کشورمان به این موضوع اذعان می‌کنند.

طاهری بیان کرد: اگر این نقدینگی به سمت تولید بیاید کشورمان از مشکل اقتصاد نجات پیدا می‌کند چرا که اگر تولید در کشور ما افزایش یابد دلار نیز به زیر یک هزار تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مطرح شدن خودرو برای نمایندگان افزود: قرار شد مجلس خودرویی را به صورت امانی برای نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌های خود اختصاص دهد و این خودروها قرار بود به نام مجلس باشد و بعد از چهار سال این خودروها به مجلس بازگردانده شود اما حاشیه‌هایی ایجاد کردند و این خودروها به نام نمایندگان تمام شد.

وی در ادامه در مورد مشکلات تامین مواد اولیه کارنجات افزود: این موضوع به خاطر مشکلات ارزی اتفاق افتاده و تامین ارز نسبت به ماه‌های اول سال بهتر شده است.

طاهری با اشاره به اینکه واردات با ارز 4200 تومانی فساد‌زا است افزود: دولت اگر به جای واردات با ارز 4200 تومانی به سمت حمایت از تولیو برود می‌تواند جبران خسارت‌ها را داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات شهرستان طارم اشاره و عنوان کرد: برخی موانع در شهرستان طارم وجود دارد که مردم خواستار برطرف شدن آنها هستند، یکی از مشکلات مردمی در شهرکهای صنعتی طارم است که به صورت جدی پیگیر حل آن هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان طارم پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد افزود: سرمایه‌گذارانی که جهت سرمایه گذاری به ما مراجعه می‌کنند طارم را به عنوان پتانسل خوب استان معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه گران شدن ارز به تامین منابع ریالی دولت کمک می‌کند افزود: زمانی در کشور ذخیره ارزی خوبی داشتیم اما متاسفانه بد سلیقگی شد و تحریم‌ها و همچنین عدم استفاده بهینه از منابع و غیره باعث بوجود آمدن مشکلات ارزی شد ولی وضعیت و شرایط امروز ارز قابل مدیریت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما فردی 10 تا خودرو داشته باشد هیچ مالیاتی نمی‌دهد در حالی که در بسیاری از کشورها درآمد مالیاتی از این راه است افزود: در حال حاضر در کشور ما مشکلات ساختاری باعث ایجاد نقدینگی شده و برای این ساختار برنامه‌های زیادی در مجلس داریم.

وی در مورد مشکلات قیر و عدم تخصیص آن افزود: قیر در داخل تولید می‌شود و هیچ وابستگی خارجی در تولید آن نداریم و علاوه بر آن صادرات قیر از کشور نیز انجام می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه قیمت قیر به شدت افزایش یافته است افزود: این موضوع باعث افزایش هزینه‌ اجرای پروژه‌های راهی شده و عدم تخصیص قیر دولتی اجرا پروژه‌های راهی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به تصمیمات مجلس در ساخت و ساز مسکن افزود: براساس طرح مسکن مجلس دولت موظف خواهد بود سالانه یک میلیون مسکن بسازد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر