logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون توسعه روستایی کشور:

نظام جمهوری اسلامی، خدمات شایانی به روستاییان ارائه کرده است

نظام-جمهوری-اسلامی،-خدمات-شایانی-به-روستاییان-ارائه-کرده-است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: آنچه مسلم بوده و در بخش‌های مختلف آماری نیز تایید شده این است که نظام جمهوری اسلامی، خدمات شایان توجهی به روستائیان داشته و حتی مراکز آماری بین‌المللی و منطقه‌ای نیز به این خدمات و توفیقات، اذعان دارند.

به گزارش موج رسا; محمد امید امروز در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه تمام دولت‌ها خدمات مناسبی برای روستائیان ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: این دولت، توجه ویژه‌ای به روستاییان کرده و توفیق زیادی در زیرساخت‌ها داشته و از رشد بسیار خوبی در برخی شاخص‌ها برخوردار است.

وی با بیان اینکه 88 درصد روستاییان کشور به شبکه گاز طبیعی، متصل شده‌اند، خاطرنشان کرد: بناست تا در همین دولت این میزان به 100 درصد برسد.

امید با بیان اینکه این دولت، اقدامات فاخری در شبکه‌های آبرسانی انجام داده است، گفت: با مساعدتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند از هر 10 روز 35 روستای کشور به آب آشامیدنی سالم متصل می‌شوند.

وی افزود: قبل از این دولت، اتصال روستاها به شبکه‌های موبایل و اینترنت به ترتیب 12 و 14 درصد بود که که این میزان امروز به بالای 96 درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: میزان اتصال روستاها در دنیا به شبکه آب و برق 80 و فناوری اطلاعات 75 درصد است اما در ایران حدود 100 درصد است.

وی با بیان اینکه اشتغال روستاییان، یکی از اقدامات خوب این دولت به عنوان مکمل اقدامات قبلی در زیرساخت روستاها است، اظهار داشت: 1.5 میلیارد دلار با عنایت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص یافته است.

امید خاطرنشان کرد: روند تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی در استان‌ها را مکرر و مستمر، رصد کرده و به دولت گزارش می‌دهیم و در مجموع به این نتیجه رسیده‌ایم که تاثیرات خوبی داشته و نرخ بیکاری جامعه روستایی از 8.7 درصد در سال 96 به 7.3 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین از محل این منابع، سهم روستاییان از سبد اشتغال کشور از 5 درصد در سال 95 به حدود 30 درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه بیش از 30 سال است که برای اصلاح نژاد دام در کشور تلاش می‌شود، گفت: اما هنوز آن اتفاق بزرگ مورد نظر، نیفتاده که تاثیر بسیار زیادی می‌تواند در کشور داشته باشد و برای مجتمع‌های روستایی که این کار را انجام بدهند، منابع ویژه‌ای اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دولت، بیمه 1.5 میلیون نفر از روستاییان را به مدت یک سال به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هدیه داد، گفت: بیمه‌شدگان این صندوق از یک میلیون و 200 هزار نفر به 2 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافت که سهم بیمه یک سال آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود و برای سال‌های بعد نیز به صورت جدی، دنبال می‌کنیم و پیشنهاد تخفیفاتی در حق بیمه روستاییان را داده‌ایم.

امید اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این حق بیمه را به قایبافان اختصاص دادیم و بخش قابل توجهی به میزان 600 هزار نفر نیز به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اختصاص یافت تا از آن استفاده کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: زنجان، مهمترین نقطه کشور که مستعد حرکت بسیار خوب است برای پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: پایانه فرش باید طوری باشد که سرمایه‌گذاران، تمایل به سرمایه‌گذاری در آن داشته باشند.

امید خاطرنشان کرد: سند اشتغال روستایی نیز ظرفیتی برای مجتمع‌های فرش روستایی است که می‌توانند از طریق آن برای زیرمجموعه پایانه فرش، همکاری کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر