logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان:

افزایش هزینه‌های مدارس به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها است

افزایش-هزینه‌های-مدارس-به-دلیل-مجازی-بودن-آموزش‌ها-است
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هزینه‌های اضافی برای فوق برنامه‌هایی همچون کلاس شنا، برگزاری اردو، میان وعده، سرویس مدارس اخذ می‌شد که امسال این هزینه‌ها دریافت نشده است.

علی بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس مواد 15 و 16 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود.

وی افزود: شهریه مدارس بر اساس الگوی تعیین شهریه و بر اساس مواد مذکور طبق شرایط، امکانات، وضعیت و شاخص‌های هر مدرسه تعیین می‌شود که به دلیل متفاوت بودن امکانات مدارس، شهریه‌ها نیز متفاوت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهریه مدارس همچنین بر اساس مقطع تحصیلی، فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات کمک آموزشی، میانگین حقوق معلمان، اجاره بها، تعداد عوامل اجرایی و سایر هزینه‌ها متفاوت است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر مدرسه در سامانه تعیین شده بارگزاری شده و با توجه به وضعیت اعلام شده، شهریه آن مدرسه مشخص می‌شود و مدارس موظف هستند شهریه اعلامی را از سامانه پرینت گرفته و به تایید اداره آموزش و پروش ناحیه رسانده و در  معرض دید اولیا قرار دهند.

بیات با بیان اینکه مدارس موظف هستند پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان قراردادی را که به صورت سیستمی از سامانه در دو نسخه پرینت گرفته شده است با اولیا منعقد کرده و بر اساس آن عمل کنند.

وی ادامه داد: تعیین و دریافت هزینه خدمات غیر از آموزش‌های رسمی جداگانه و پس از تصویب انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت آموزش و پرورش ناحیه امکانپذیر است.

این مسئول بیان داشت: سال گذشته مبالغی که از دانش‌آموزان برای آموزش‌های فوق برنامه اخذ شده بود در زمان بیماری کرونا به دانش‌آموزان عودت داده شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در ایام انتشار بیماری کرونا کار معلمان چندین برابر شده است و هزینه‌های اضافی به مدارس به دلیل خرید تجهیزات جدید تحمیل شده است، افزود: امسال هیچ شهریه‌ای برای فوق برنامه از دانش‌آموزان اخذ نشده است.

بیات گفت: هزینه‌های اضافی برای فوق برنامه‌هایی همچون کلاس شنا، برگزاری اردو، میان وعده، سرویس مدارس اخذ می‌شد که امسال این هزینه‌ها دریافت نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر