logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون وزیر صمت:

کاهش صادرات غیرنفتی زنجان کمتر از میانگین کشوری است

کاهش-صادرات-غیرنفتی-زنجان-کمتر-از-میانگین-کشوری-است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادرات کشور در 6 ماهه اول سال جاری 34 درصد کاهش یافته که این میزان در استان زنجان 11 درصد است و وضعیت زنجان به‌رغم تمام مشکلات، بهتر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; حمید زادبوم امروز در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: اگر 2 مشکل بیماری کرونا و رفع تعهدات ارزی نبود، شاید میزان صادرات استان زنجان بالاتر هم می‌شد و درواقع این کاهش، نوعی افزایش برای استان زنجان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بسته شدن چاه‌های نفت و کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های آن، صادرات غیرنفتی، ضرورتی غیرقابل انکار بوده و به عنوان یک وظیفه مهم برای تمام دستگاه‌ها تبدیل شده است.

زادبوم با بیان اینکه کاهش صادرات کشور طی ماه‌های اخیز از بالای 40 درصد به 34 درصد رسیده است، گفت: صادرات غیرنفتی کشور 13.5 و واردات 16.7 میلیارد دلار است و باید توجه داشت که تجارت بین‌الملل نیز به دلیل شرایط کرونایی 14 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه علاوه بر تحریم و کرونا مسائل دیگری نیز در کاهش صادرات موثر است، گفت: یکی از این مسائل، نداشتن تولید محصول صادراتی است و درواقع، مازاد مورد نیاز را صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار داشت: توافقاتی که با بانک مرکزی صورت گرفت این بود که مابه‌التفاوت قیمت واردات و صادرات، مشمول تعهدات ارزی قرار گیرد که متاسفانه در بخشنامه ابلاغی اینطور نشد و صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر