logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۷۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

بیشترین پرونده‌های تخلفاتی اصناف مربوط به گرانفروشی است

بیشترین-پرونده‌های-تخلفاتی-اصناف-مربوط-به-گرانفروشی-است
رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان از تشکیل یک هزار و 311 پرونده تخلفاتی در استان زنجان گفت: از این تعداد 128 پرونده مربوط به نگهداری کالای قاچاق در سطح عرضه بود که به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه امسال از 28 هزار و 48 واحد در استان زنجان بازرسی شده است اظهار کرد: در این بازرسی ها یک هزار و 311 پرونده به ارزش 824 میلیارد و 733 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است.

وی با تاکید براینکه 326 مورد از این پرونده‌ها گرانفروشی بوده است عنوان کرد: همچنین 247 مورد کم فروشی و تقلب و 40 پورنده مروبط به احتکار بود.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان در ادامه همچنین از تشکیل 27 پرونده عرضه خارج از شبکه خبرداد و افزود: عدم درج قیمت و ارائه نرخ نامه از دیگر تخلفاتی است که در استان زنجان اتفاق می‌افتد که در این راستا 307 پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 118 پرونده نیز به دلیل عدم صدور فاکتور تشکیل شده است عنوان کرد: 20 پرونده هم به دلیل حراجی غیرقانونی و 23 پرونده نیز به خاطر عدم اجرای ضوابط بهداشتی در استان زنجان تشکیل شد.

مسلمی با تاکید بر برخورد با کالا قاچاق در سطح عرضه افزود: در این راستا نیز 128 پرونده نگهداری کالای قاچاق در سطح عرضه تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به اجرای ضوابط قیمت گذاری در سطح توزیع کالاها نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امسال در این راستا هم 43 پرونده در استان زنجان تشکیل شد.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در حوزه گرانفروشی است ابراز کرد: کم فروشی و تقلب نیز جزو بیشترین پرونده‌های تخلفاتی بوده که بیشتر این پرونده‌ها مربوط به نانوایی‌ها است که در وزن چانه‌ها تخلف می‌کنند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر