logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۵۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بستر فرهنگی و فیزیکی برای حضور معلولان در جامعه فراهم نیست

بستر-فرهنگی-و-فیزیکی-برای-حضور-معلولان-در-جامعه-فراهم-نیست
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی در راستای وظایف خود تا حد توان، معلولان را توانمند می‌کند اما معلولان بر روی ویلچر نشسته و در جامعه‌ای حضور پیدا می‌کنند که بستر فرهنگی و فیزیکی برای حضور آن‌ها فراهم نیست.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، حرکت‌هایی در زمینه مناسب‌سازی فضاها کرده و مقرر شده که مناسب‌سازی در پروژه‌های جدید، رعایت شود اما فضا در بافت قدیم کل شهرها مهیا نیست.

وی با بیان اینکه معلولان بین 10 تا 15 درصد جامعه را شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد: همه مردم، نهادها و دستگاه‌ها برای حضور راحت و زندگی این اقلیت حداکثری در جامعه، باید مناسب‌سازی را رعایت کرده و زمینه حضور این قشر در جامعه را فراهم سازند.

محمدی افزود: تمام مساجد، مطب‌ها، اصناف، ادارات، پاساژها و بسیاری از مکان‌های دیگر که محل تردد معلولان است باید در این رابطه، سهیم باشند.

وی تصریح کرد: مناسب‌سازی، قانون است و باید برای فراهم کردن بستر فرهنگی و فیزیکی جهت حضور معلولان در جامعه اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به مشکلات و چالش‌های اقتصادی موجود در جامعه از خیرین، تقاضای کمک داریم تا جامعه تحت پوشش بهزیستی را دریابند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات، تامین تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش است که به دلیل غیرحضوری بودن آموزش‌ها مورد نیاز جامعه هدف بوده و تقاضا داریم در تهیه این اقلام کمک کنند.

محمدی با بیان اینکه مورد دوم نیز ودیعه مسکن است، خاطرنشان کرد: دریافت پول پیش در اجاره‌بها، افزایش یافته که در این زمینه نیز تقاضای کمک از خیرین داریم البته خیرین، کمک می‌کنند اما انتظار داریم کمک‌ها را افزایش دهند تا بتوانیم این ایام را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مهمترین اقدامات این دستگاه برای توانمندسازی معلولان، گفت: تامین 2500 واحد مسکونی و هزینه درمانی ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان، بخشی از خدمات بهزیستی برای این قشر از مددجویان بهزیستی است.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار جلد دفترچه درمانی در دست مددجویان بهزیستی استان قرار دارد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر