logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

احداث 2 هزار واحد مسکونی برای محرومین در استان زنجان

احداث-2-هزار-واحد-مسکونی-برای-محرومین-در-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومین در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت فرا رسیدن 15 مهرماه روز ملی روستا اظهار کرد: روستاها به عنوان یکی از تجلی گاه های والاترین و بی آلایش ترین صفات انسانی نظیر صمیمیت، صداقت، تلاش، مهربانی و شفقت و چه به عنوان یکی از کانون های پرتحرک و مولد و موثر در نظام و توان اقتصادی ایران اسلامی و مظهر خوداتکایی و خودکفایی، ظرفیتی مهم و موثر برای توسعه پایدار و پیشرفت و اعتلای کشور محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه، توجه ویژه و محوری به مناطق روستایی و ارتقاء شاخص های توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویت های اساسی است که با برنامه ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم خاصه در جهت تحقق مهاجرت معکوس به کانون های تولید و اعتلای معیشت و اقتصاد روستاییان صورت گرفته است، ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهاي توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجراي طرحهاي هادي روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی نقش بسزایی درامرتوسعه همه جانبه روستاهاداشته است و درهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهاي موثري را درجهت بهبودوضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازي مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان راایفانماید.

وی، بنیاد مسکن را نهادی دانست که همواره در ارائه خدمات به روستائیان پیشگام بوده و توانسته خدمات ویژه ای انجام دهد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه، طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تاسیس همواره در جهت عمران و آبادانی و توسعه روستاها منشا خدمات فراوانی بوده است که از جمله آن ها می توان به تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات کم بهره و نظارت بر ساخت و ساز های روستایی با تشکیل نظام فنی روستایی ، سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی، شناسایی تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری و احیای بافت های با ارزش روستایی و... اشاره کرد.

خواجه ای تاکید کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر و تحول¬ آفرين باشد که برای تحقق این امر ایجاد زمينه مشاركت همه‌ جانبه، همكاري و همدلي بين تمامي اهالي روستا امری ضروری بوده و مسئولین نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند. که در این راستا دهیاران به‌عنوان نهاد مردمی نقش سازنده‌ای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها ایفا می‌کنند و به خوبی می توانند با هدف تحقق توسعه پایدار، فضای تعامل و انسجام را در روستاها فراهم سازند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده و بهره گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد:در روستاهايي كه زمينه مشاركت همه‌ جانبه، همكاري و همدلي بين تمامي اهالي روستا وجود داشته است مردم توانسته‌ اند تغييرات اساسي در روستا ايجاد كنند زيرا مشاركت و همدلي همراه با صفاصميميت وحدت و انسجام به وجود می آورد و در این راستا است که مردم با دلسوزي و شناخت برای رفع مشكلات روستاي خود اقدام مي کنند و انگيزه در بين مسئولان نیز برای ارائه خدمات بیشتر فراهم می شود.

خواجه ای به اجرای طرح هادی در سطح روستا ها اشاره کرد و گفت: از مجموع 710روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی برای 704 روستا تهیه و در 400 روستای استان نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %2/46 و در استان زنجان 3/56% است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری از منابع ملی 5065میلیون ریال برای 14روستا می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومین در استان اشاره کرد و گفت: برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان زنجان، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که ۶۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است.

خواجه ای با اشاره به اینکه، بابت ساخت این واحدهای مسکونی هزینه ای از خانواده ها دریافت نمی شود، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کار مزد 5 درصد و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک های عامل در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: روند احداث این پروژه را طبق برنامه پیش خواهیم برد و در کمتر از یک سال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین به احداث و تعمیر ۲۹۵۸ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از حوادث سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۹۴۳ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن اشاره کردو گفت: 1508 فقره تسهیلات احداثی و 1450 فقره تسهیلات تعمیری به متقاضیان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

وی یادآور شد: همچنین 203480 کیسه سیمان اهدائی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و 334730 میلیون ریال کمک بلاعوض بازسازی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر