logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۷۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتباط معکوسی با روند مبتلایان به کرونا دارد/ اِعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی،-ارتباط-معکوسی-با-روند-مبتلایان-به-کرونا-دارد-اِعمال-محدودیت‌های-یک-هفته‌ای
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اِعمال محدودیت، یک بخش کار بوده و آنچه که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه تاثیر دارد، اطلاع‌رسانی دقیق و اقناع‌سازی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی است زیرا رعایت پروتکل‌ها ارتباط معکوسی با روند ابتلای بیماران دارد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امشب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان زنجان اظهار داشت: افزایش روند شیوع بیماری کرونا، واقعیتی است که با آن مواجه هستیم لذا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و نظارت و دقت بر رعایت آن‌ها مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند سوم صورتجلسه سی و ششمین ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران و طبق هماهنگی با وزارت کشور، محدودیت‌هایی از امروز به مدت یک هفته در ارائه خدمات در برخی حوزه‌ها در سطح استان اعلام کردیم.

مرادی نافچی افزود: بر این اساس، آموزش در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و کانون‌های پرورشی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه طی این مدت، برگزاری هرگونه برنامه اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است، گفت: برای برگزاری نمازهای جماعت مساجد، نماز جمعه، مراکز تفریحی، استخرها، باشگاه‌های بدنسازی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها، تالارها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی پُربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و اَمثال آن، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و شهربازی‌ها نیز در طول این هفته، محدودیت اعمال شده است.

وی افزود: تاکید می‌شود که فرمانداران و مدیران کل ذی‌ربط، نظارت‌های لازم را بر رعایت مفاد محدودیت‌ها داشته باشند و در صورت عدم رعایت، برخورد لازم انجام خواهد شد.

مرادی نافچی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار داشت: طبق اعلام ستادهای ملی و استانی کرونا علاوه بر اینکه هیچگونه اعزام زائر به عراق و مرزهای غربی نخواهیم داشت، راهپیمایی اربعین نیز در هیچ قالبی در هیچ نقطه‌ای از استان و کشور برگزار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه آخر ماه صفر نیز اگر قرار بر برگزاری مراسمی باشد، عین پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی برای دهه اول محرم، خواهد بود وگرنه برخورد می‌شود.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر تقویت نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: بانک‌هایی که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب آن‌ها کمتر از 80 درصد است حداکثر تا 72 ساعت آینده باید نسبت به تقویت رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند و در غیر این صورت باید با رئیس شعبه مربوطه برخورد شود و در صورتی که با رئیس شعبه مربوطه برخورد نشود با مدیر شعب بانک مربوطه در استان برخورد می‌شود زیرا سلامت مردم را نمی‌توان وجه‌المصالحه قرار داد.// آ  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر