logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان زنجان:

تقدیم 145 شهید زنجانی در عملیات بیت المقدس/ جشن های سوم خرداد مردمی برگزار می شود

تقدیم-145-شهید-زنجانی-در-عملیات-بیت-المقدس-جشن-های-سوم-خرداد-مردمی-برگزار-می-شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت:در عملیات بزرگ بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، 145 شهید از استان زنجان تقدیم شده است.

به گزارش موج رسا; علی مهدیخانی در نخستین ستاد برنامه های سوم خرداد اظهار داشت:سوم خرداد از اعیاد بزرگ ملی و دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حماسه سوم خرداد، افزود: عملیات بیت المقدس از 11 اردیبهشت ماه آغاز شد و در 22 روز با تقدیم 5 هزار و 600 شهید منجر به آزاد سازی خرمشهر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تقدیم 145 شهید استان زنجان در این عملیات، خاطرنشان کرد: این عملیات دارای دو ویژگی مهم بود.

مهدیخانی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این عملیات مناطق آزاد شده بود که طی آن 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد، افزود: 19 هزار اسیر در این عملیات از سوی نیروهای ایرانی گرفته شد که این تعداد نیز کمتر در جنگ دیده می شود.

مهدیخانی با اشاره به اینکه 13 هزار نفر از اسرا در شهر خرمشهر اسیر شدند در حالی که برای یک ماه تغذیه داشتند، تصریح کرد: امداد الهی و اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد در این عملیات ملموس تر دیده می شود.

وی گفت: هدایت،لطف الهی،وحدت نیروهای مسلح،ایثار و شهادت طلبی رزمندگان موجب شد تا روند جنگ تغییر یافته و این عملیات بزرگ انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان از تشییع پیکر شهید حمدالله دوستی از مقابل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان امروز خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهید در ایجرود به خاک سپرده می شود.

مهدیخانی سیاست های اجرایی ستاد کل نیروهای مسلح را یادآور شد و گفت: از تمام فضای رسانه ای برای ترویج و ابعاد پیروزی های عملیات بیت المقدس استفاده می شود.

وی با بیان اینکه از دوم تا پنجم خرداد برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در زنجان برگزار می شود، افزود: روز دوم خرداد با عنوان سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعان حرم نامگذاری شده است که رشادت های رزمندگان در عملیات بیت المقدس و مدافعان حرم تبیین می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه روز سوم نیز با عنوان مقاومت،ایثار،پیروزی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: تقدیر از پیشکسوستان و رزمندگان عملیات بیت المقدس و به صدا در آوردن زنگ مقاومت در مدارس از برنامه های این روز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: روز چهارم که به عنوان روز دزفول،مقاومت و پایداری نامگذاری شده است برنامه های تجلیل از حماسه مقاومت و میثاق با شهدا در این روز برگزار می شود.

وی گفت: روز پنجم به عنوان روز ولایتمداری است که تبیین ولایتمداری رزمندگان و حضور در نماز جمعه از برنامه های این روز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را از برنامه های این ایام عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه میثاق با شهدا از سوی بنیاد شهید و با حضور نیروهای مسلح و مردم برگزار می شود.

مهدیخانی با اشاره به تجلیل از ایثارگران دستگاه های اجرایی استان در این ایام، گفت:فضا سازی فرهنگی در دستگاه های اجرایی و شهرها از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی مردمی شدن جشن های سوم خرداد را ضروری دانست و گفت: نصب پرچم ملی،پلاکاردهای عملیات بیت المقدس،برگزاری ایستگاه های صلواتی و پخش سرودهای حماسی از دیگر برنامه های این ایام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: رزمندگان زنجانی اولین گروهی بودند که پای به خرمشهر گذاشتند که در دایره المعارف دفاع مقدس به این موضوع توجه می شود.

مهدیخانی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر و رونمایی از پنج جلد کتاب حوزه کودک در ایام خبر داد و گفت: موزه های استان نیز در این ایام به صورت تخفیفی یا رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر