logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۷۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد دانش استان زنجان مطرح شد؛

رویکرد دانشگاه‌ها رسیدن به تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است/ زنجان نیازمند مرکز نوآوری معدنی

رویکرد-دانشگاه‌ها-رسیدن-به-تجاری‌سازی-با-تبدیل-علم-به-فناوری-است-زنجان-نیازمند-مرکز-نوآوری-معدنی
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره برنامه دانشگاه ها گفت: رویکرد دانشگاه‌ها رسیدن به تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است.

به گزارش موج رسا; محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان در جلسه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: رویکرد امروز دانشگاه‌ها در کل کشور و استان زنجان به این شکل است که در کنار آموزش و پژوهش، توجه ویژه‌ای به فناوری دارند تا علم و دانش را به فناوری تبدیل کرده و به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها به دنبال این هستند که دانشجویان در کنار تحصیل عالمانه با مفاهیم کسب و کار نیز آشنا شده و با برخورداری از مهارت‌های مختلف با تجربه لازم از دانشگاه خارح شوند.

نجفیان خاطرنشان کرد: ساختار وزارت علوم برای این ایده و هدف، ساخته نشده و ضعف زیادی در این زمینه وجود دارد اما حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این ضعف را پوشش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر استان زنجان 10 هزار و 400 دانشجو دارد، گفت: 40 درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی بوده که در 91 رشته- گرایش کارشناسی ارشد و 43 رشته- گرایش دکتری تخصصی تحصیل می‌کنند و دانشگاه زنجان 415 عضو هیات علمی تمام‌وقت دارد.

رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: این‌ها منابع، استعداد بسیار بالایی برای تحقق تجاری‌سازی با تبدیل علم به فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان، پارک علم و فناوری ندارد امام امیدواریم مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه بتواند در اندازه و قواره پارک علم و فناوری، ظاهر شود.

** زنجان، نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با بیان اینکه جوانان علاقه‌مند به کسب و کارهای دانش‌بنیان را آموزش داده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم اما استمرار این کار، نیازمند سرمایه گذاری هوشمند است.

داود مرادخانی اظهار داشت: بعد از گذشت 3 سال از تاسیس پارک علم و فناوری استان که با استارت‌آپ‌ها شروع کرده بودیم از این مرحله عبور کرده و بر روی سرمایه‌گذاران، کار می کنیم تا ادبیات سرمایه‌گذاری استارت‌آپی را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های مناسبی در استان وجود دارد که تونسته‌ایم آن‌ها را پای کار بیاوریم اما  در اکوسیستم دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده نداریم که تحقق آن نیازمند کمک و حمایت است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تدوین نقشه راه علم و فناوری در 8 محور توسط معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری برای سال جهش تولید، گفت: بر این اساس، پارک علم و فناوری استان نیز تلاش کرده تا برنامه‌های خود را در راستای این محورها پایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه زنجان نیازمند ایجاد مرکز نوآوری معدنی است، اظهار داشت: گردش مالی سالانه صنعت سرب و روی استان زنجان بالغ بر 400 میلیون دلار است که با اضافه شدن خرید و فروش سایر مواد معدنی، عدد قابل توجهی می شود.

مرادخانی خاطرنشان کرد: این صنعت از مشکلاتی مانند خام‌فروشی و پسماندها رنج می‌برد که تمام آن‌ها به نوعی توسط استارت‌آپ‌ها قابل حل است که تقاضای راه‌اندازی مرکز نوآوری مواد معدنی با حمایت معاونت علمی و فناوری را داریم.

به گزارش موج رسا؛ تعدادی از فعالان اقتصادی واحدهای نوآور در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر