logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۷۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
میرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

طرح هادی 193 روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است

طرح-هادی-193-روستای-استان-زنجان-نیازمند-بازنگری-است
میرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان کفت: طرح هادی 193 روستای استان نیازمند بازنگری است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه، بازنگری طرح‌های هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است، اظهار کرد: این طرح برای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.

خواجه‌ای تصریح کرد: بازنگری در این طرح‌ها با توجه به افزایش جمعیت روستایی و وجود متقاضیان جدید زمین و مسکن برای سکونت در روستا‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که در این راستا بازنگری این طرح در 265روستای استان به پایان رسیده است.

وی با بیان این که برای هر روستایی با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: بازنگری طرح‌ های هادی با در نظر گرفتن قابلیت ‌های توسعه روستایی می باشد و ممکن است طرح هادی یک روستا پس از 10 سال بازنگری شود .

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد و هرساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

خواجه ای یادآور شد: بازنگری طرح هادی پس از پایان دوره 10 ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از 10 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق‌پذیری آن‌ها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد.

وی تاکید کرد: طرح هادی روستایی با سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های سامان‌دهی فضا و سکونت گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند و از این رو همه افرادی که در معاملات ملکی قصد خرید و فروش اراضی روستایی را دارند باید ابتدا از کاربری تعریف شده در طرح هادی اطمینان داشته باشند.

خواجه ای خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره سازی و سنگفرش می باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح های متناسب در محدوده طرح هادی روستا، اجرا می شود.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر