logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۷۴۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح کاداستر در 182 هزار هکتار از اراضی استان زنجان

اجرای-طرح-کاداستر-در-182-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای طرح کاداستر در 182 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، توجه و اهمیت ویژه‌ای در سطح کلان برای حفظ منابع طبیعی صورت گرفته و اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای این منظور، تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۳ و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی استان زنجان اختصاص یافته و برای سال جاری نیز حدود ۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

آقاجانلو با اشاره به اقدامات حفظ و پایدارسازی منابع آب، گفت: مطالعه واجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در 8 پروژه در سال گذشته به مساحت 56 هزار هکتار از جمله این اقدامات است که سبب ذخیره و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی، کمک به تغذیه آب‌های زیرزمینی، کنترل و مدیریت سیلاب‌های فصلی و روان‌آب‌های سطحی، جلوگیری از وقوع سیل و متعاقب ان کاهش خسارت‌های سیل شده است.

وی با بیان این که آبخیزداری با روش مدیریت پایدار منابع آب و خاک، راهی برای حفظ منابع طبیعی است، افزود: مسیر اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از سال 97 با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، سرعت یافت و خوشبختانه این روند همچنان تداوم دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: نهال‌کاری و توسعه و غنی‌سازی جنگل به مساحت 160 هکتار در مناطق جمال‌آباد طارم و بیدان‌چای زنجان نیز انجام شده که نهال‌کاری سبب حفظ پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و تلطیف هوا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح و احیای مراتع با کپه‌کاری و بذرکاری نیز سبب رشد و نمو گونه‌های مختلف گیاهی شده که سبب تولید و افزایش علوفه می‌شود.

آقاجانلو با اشاره به تهیه و توزیع 99 دستگاه آبشخوار فلزی 4 متری در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، افزود: وجود این آبشخوارها برای روستاییان مفید است زیرا آب‌های سطحی در آن جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان در اجرای طرح کاداستر، جزو استان‌های پیشرو کشور است، ادامه داد: تاکنون طرح کاداستر از مجموع مساحت کل ۴۲۲ هزار و ۱۹۵ هکتار در 333 پلاک از اراضی ملی به مساحت 182 هزار هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد مقوله تولید و حمایت از تولید و همچنین جهش تولید این اقدامات توانسته تاثیر به سزایی در میزان تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر