logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

احتمال افزایش قیمت مرغ در استان زنجان وجود دارد/ محدودیت صادراتی قیمت تخم‌مرغ را کاهش می‌دهد

احتمال-افزایش-قیمت-مرغ-در-استان-زنجان-وجود-دارد-محدودیت-صادراتی-قیمت-تخم‌مرغ-را-کاهش-می‌دهد
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ در چند روز آینده اعلام می‌شود گفت: احتمال افزایش قیمت مرغ در استان زنجان وجود دارد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص احتمال افزایش قیمت مرغ در استان زنجان اظهار کرد: افزایش قیمت مرغ به موضوع قیمت نهاده‌ها و تخصیص آن از طرف دولت برمی‌گردد.

وی با تاکید براینکه آنالیز قیمت تمام شده مرغ را دولت اعلام خواهد کرد تصریح کرد: همان طوری دولت نسبت به اقلام اساسی قیمت داده نسبت به تعیین قیمت جدید مرغ نیز اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه بعد از اعلام قیمت جدید مرغداری‌ها موظف خواهند شد به اندازه نهاده‌های تخصیصی دولت مرغ و تخم مرغ را در اختیار مردم قرار دهند افزود: دولت افزایش قیمت نهاده‌ها را براساس آنالیز قیمت‌های تمام شده تولید اعلام می‌کند.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد؟ گفت: این امکان وجود دارد و میزان افزایش نیز مشخص است و تعیین قیمت جدید برمبنای افزایش قیمت نهاده‌ها تعیین می‌شود.

وی در مورد وضعیت قیمت مرغ در استان زنجان نسبت به سایرها افزود: قیمت مرغ در استان زنجان نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است.

تاراسی میزان تفاوت قیمت مرغ در استان زنجان نسبت به استان‌های همجوار را 2 هزار تومان دانست و افزود: به طور متوسط قیمت مرغ در استان زنجان حدود 2 هزار تومان پایین‌تر از سایر استانها است.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت تخم مرغ در استان زنجان بیان کرد: افزایش میزان مصرف و همچنین باز شدن راه صادرات منجر به افزایش قیمت تخم مرغ تا بیش از 40 هزار تومان شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه جلو صادرات تخم مرغ گرفته شده و کم‌کم قیمت تخم مرغ رو به کاهش است افزود: هماهنگی‌های لازم نیز با مرغداری‌های تخم گذار انجام شده تا روزانه تخم مرغ مورد نیاز استان زنجان تامین کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر