logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۷۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پس از 31 سال انتظار؛

پایتخت شور و شعور حسینی زنجان میزبان آلاله دفاع مقدس می شود/ شهید حمدالله دوستی به انتظار 31 ساله مادر پایان می دهد

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-زنجان-میزبان-آلاله-دفاع-مقدس-می-شود-شهید-حمدالله-دوستی-به-انتظار-31-ساله-مادر-پایان-می-دهد

پس از 31 سال انتظار، شهید حمدالله دوستی در پایتخت شور و شعور حسینی مورد استقبال مردم زنجان قرار می گیرد.

به گزارش موج رسا; پایتخت شور و شعور حسینی همواره به شهید پروری در کشور مشهور است، رزمندگان استان زنجان در دوران دفاع مقدس چنان درخشیدند که امروز نام و یادشان موجب افتخار زنجانی ها در جهان است.

حضور رزمندگان زنجانی در عملیات های بزرگ دفاع مقدس به ویژه در 46 عملیات آفندی و پدافندی دوران هشت سال دفاع مقدس حضور تاثیرگذار و محوری بوده است.

نیروهای زنجانی در 19 عملیات آبی، خاکی و کوهستانی و 27 عملیات پدافندی ضربات سنگینی را به دشمنان وارد کردند.

نقش تأثیرگذار رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس موجب شد تا مقام معظم رهبری شهر زنجان را به عنوان شهر غواصان دریادل نام ‌گذاری کنند.

رزمندگان استان زنجان در عملیات کربلای 5 با شکستن سخت ترین و نفوذ ناپذیرترین خطوط دشمن در پاسگاه کوت سواری با تقدیم 200 شهید راه را برای پیروزی های درخشان دیگر هموار کردند.

فرماندهی و مدیریت هوشمندانه و شجاعانه حضرت امام(ره) و رشادت و فداکاری‌های ماندگار رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس علت عبور پیروزمندانه انقلاب اسلامی و ملت ایران از جنگ تحمیلی 8 ساله بود.

امروز هم پس از گذشت سال ها از این دوران فرزندان این مرز و بوم که هنوز پیکرشان پیدا نشده است، زینت افزای محفل عاشقان می شوند و این بار قرعه به نام سرباز رشید اسلام حمدالله دوستی افتاده است تا مردم زنجان بار دیگر با استقبال پرشور از این شهید دین خود را به شهدا ادا کنند.

شهید حمدالله دوستی در تاریخ چهار اردیبهشت ماه سال 1343 در روستای ینگجه کندی ایجرود متولد شد.

وی با حضور در عرصه دوران دفاع مقدس در نهایت در سوم بهمن ماه سال 1365 به فیض شهادت نائل آمد

سرباز شهید حمدالله دوستی از شهدای لشکر58 ذوالفقارارتش جمهوری اسلامی است که  چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین  تفحص شده و به وطن بازگشته است.

برنامه تشییع و وداع با شهید تازه تفحص شده شهید حمدالله دوستی از سربازان رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران فردا روز پنجشنبه از ساعت 9 تا 10 صبح برگزار می ‌شود.

مراسم قرائت زیارت عاشورا در حسینیه پادگان تیپ ۲۱۶ زنجان و وداع با پیکر این شهید در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم از برنامه های فردا است.

گفتنی است، پس از اقامه نماز بر پیکر این شهید پیکر مطهرش برای تدفین به روستای زادگاهش در « ینگی‌کند سیدلر» از توابع ایجرود انتقال می یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر