logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۷۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نمونه‌ای از اشاره مقام معظم رهبری در بروز استعدادها در دفاع مقدس؛

روایتی از رزمنده جوان زنجانی که نابغه نظامی شد/ سردار اوصانلو، از همسنگری با شهیدان باکری و کاظمی در فتح خرمشهر تا فتحی که در سوریه مایه شادی حاج قاسم شد

روایتی-از-رزمنده-جوان-زنجانی-که-نابغه-نظامی-شد-سردار-اوصانلو،-از-همسنگری-با-شهیدان-باکری-و-کاظمی-در-فتح-خرمشهر-تا-فتحی-که-در-سوریه-مایه-شادی-حاج-قاسم-شد
حاج محمدتقی اوصانلو، نامی که آنچنان که باید برای نسل جوان امروزی معرفی نشده است، او از جمله فرماندهان نظامی است که حاضر نیست کسی از او تعریف کند. این را از دفاع مقدس و از رزمندگان آن دوران به یادگار دارد.

به گزارش موج رسا; سردار حاج محمدتقی اوصانلو هم‌سنگر شهیدان باکری، کاظمی، زین‌الدین، شوشتری، اشتری، رستمخانی و بیشتر فرماندهان نامی دفاع مقدس بود. مردی که نام خود را به عنوان یکی از فاتحان خونین شهر در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت کرده است.

حاج محمدتقی اوصانلو که در دوران رژیم طاغوت سن و سالی نداشت اما به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی برخواست و بعدها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از انقلاب و وطنش راهی جبهه شد. شجاعت این رزمنده جوان باعث شد تا نامش در جبهه‌ بر سرزبانها بیفتد و بعدها یکی از فرماندهان نامدار نیروهای زنجانی شد.

حاج محمدتقی اوصانلو در عملیات‌های مهم دفاع  مقدس نقش کلیدی داشته است، در که در عملیات بیت‌المقدس رشادتهای به یاد ماندنی از خود به یادگار گذاشته است در مورد فتح خرمشهر خاطرات شنیدنی دارد.

در بخشی از خاطرات سردار اوصانلو آمده است: اولین نیروی ایرانی که در سوم خرداد۶۱ پا به خرمشهر گذاشت ما بودیم. جلوتر از ما کسی نبود. صبح که نمازمان را خواندیم آماده رفتن شدیم. زودتر از همه یگان ها ما حرکت کردیم.فرمانده مان حمید باکری نیزبا ما بود. به شوق فتح خرمشهر پاهایمان توان و قدرت بیشتری گرفته بود. محکم و استوار قدم برمی داشتیم. با اولین نیروهای دشمن در میدان مقاومت خرمشهر درگیر شدیم.

وی در مورد یکی از خاطرات شیرین خود از آزادی خرمشهر به دستگیری 3 هزار عراقی توسط 10 نفر اشاره کرده و گفته است: این یکی از زیباترین صحنه های بیت المقدس بود.ما هم ده دوازده نفر بودیم. بقیه نیروها هم پراکنده بودند. هر چند نفر در یک خانه و یا خیابانی درگیر بودند و عمده نیروها هم رفته بودند به سمت مسجد جامع شهر. حدود سه هزار نفر یک جا از یک سالن بیرون آمدند(اشاره به اسیر شدن 3 هزار نیروی عراقی). همگی شعار می دادند:«الله اکبر» زیرپوش سفید به تن داشتند و گونی سفید در دست. همه شان گونی سفید در دست گرفته بودند. نظامی بودند گروهان به گروهان و به ردیف نشستند روی زمین.

این رزمنده جوان آن روزهای دفاع مقدس در فرمانده گردان غواصی ولیعصر(عج) نیز بوده و نام خود را به عنوان فرمانده غواصان دریادل زنجانی ثبت کرده است.

تمامی رزمندگان و همسنگران حاج محمدتقی اوصانلو، او را به شجاعت، دیانت و متانت می‌شناسند و تعریف می‌کنند. سردار حاج جمال پرستار، فرمانده سابق تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه استان زنجان و یکی از  همرزمان سردار اوصانلو در توصیف سردار اوصانلو می‌گوید: ما هر چقدر تلاش کنیم به ایشان نمی‌رسیم این بزرگوار از زمان جنگ و از اول و بعد  از آن افتخارآفرین بود و با قدرت در مناطق شمالغرب کشور و سوریه حضور داشته است.

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در مورد سردار اوصانلو چنین گفته است: سردار حاج محمدتقی اوصانلو هم‌سنگر شهیدان باکری، کاظمی، زین‌الدین، شوشتری، اشتری و رستمخانی است که در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان می‌افزاید: سردار اوصانلو بعد از جنگ و در هرجایی که امنیت به خطر می‌افتاد، حضور داشت، این سردار پرافتخار شهرمان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز آرام ننشست و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

طبق گفته سردار کرمی و همچنین گواه شاهدان و فرماندهان و حتی اعتراف دشمنان، امنیت پایدار غرب و شمالغرب کشور با از خود گذشتگی‌های دلاورانی که در راس آن سردار اوصانلو قرار دارد به دست آمده است که در نابودی گروهک‌های ضد انقلاب نقش بی‌بدیل دارند.

این سردار دیار غواصان دریادل در جنگ سوریه به یاری جبهه مقاومت شتافت با آزادی شهرهای نُبل و الزهرا سوریه که چندین سال در دست داعش بود، دل حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مقاومت را شاد کرد. همین رشادتهای و دفاع از مناطق غرب و شمالغرب کشور باعث شده تا این سردار پرافتخار اسلام نشان فتح را از دستان ولی امر مسلمین دریافت کنند.

ویژگی‌های برجسته اخلاقی این سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شده تا اجازه ندهد، وی را بیشتر رسانه‌ای کنند. او حاضر نیست کسی از او تعریف کند اما سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در اینکه بروز استعدادها در دفاع مقدس باعث شده تا به سراغ معرفی این سردار بزرگ اسلام و انقلاب برویم.

حضور سردار حاج محمدتقی اوصانلو به عنوان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) باعث شده تا امنیت غرب و شمالغرب کشور در اثر جان فشانی وی و نیروهای تحت امرش تامین شود. سردار اوصانلو به واقع با خلوص نیت همچنان در حال دفاع از خاک وطنش است. نام اوصانلو هر جا که باشد لرزه بر اندام دشمن انداخته چه زمانی که از خاک وظنش دفاع می‌کند و چه زمانی که رو در روی داعش نبل و الزهرا را از دست داعش آزاد کرد.

شاید به دلیل مسائل امنیتی هنوز ابعاد مجاهدتهای این سردار بزرگ و خستگی ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل منتشر نشده اما به وقاع باید گفت این مرد بی ادعا هرچه داشته برای دفاع از این مردم به کف دستش گرفته است و باید او را بیشتر برای نسل جدید معرفی کرد.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : فرامرزی ] [ ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ]
هر کجا هست خدایا نکهدارش باش . سردار اوصانلو از تبار شهیدان مخلص راه خداست . قلبا به او عشق می ورزم.
[ نام : یوسف بویینی ] [ ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ]
برای ما افتخار بزرگیست از توابع شهر ستان سلطانیه روستای شهید پرور بویین خسته نباشید دلاور
[ نام : ] [ ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ]
به یاد سال ۹۴ همین موقع در شیخ نجار سوریه توی سالن بزرگ آصانلوراگذاشتیم روی دوش بلندش کردیم همه بسیجی بودیم به پاسداران گفت باهمین بسیجی‌ها شروع می کنم کافی است خدا می‌داند چه شهامتی داشت عملیات نبل الزهرا بود موفق سربلند باشی سردار
فرم ارسال نظر