logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۷۴۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

علت مرگ ماهیان سد سهرین زنجان چه بود؟/ ماهیان تلف شده پرورشی بودند

علت-مرگ-ماهیان-سد-سهرین-زنجان-چه-بود؟-ماهیان-تلف-شده-پرورشی-بودند
براساس اظهارات محیط زیست ماهیانی که در سد خاکی سهرین تلف شدند ماهیان پرورشی بودند که به دلیل عدم کنترل در رها سازی آب منجر به خشک شدن آب سد و تلف شدن ماهی‌ها شده است.

به گزارش موج رسا; در چند روز اخیر خبر تلف شدن ماهیان سد سهرین در زنجان خبری شد، به طوریکه به دلیل بی‌توجهی مسئولان در عدم کنترل رها سازی آب این سد هزاران ماهی این سد تلف شدند.

بی تدبیری مسئولان و بی‌توجهی کشاورزان منطقه در تخلیه آب سد منجر به خشک شدن این سد شده و حالا هیچ یک از مسئولان استانی پاسخ این اتفاق نیستند.

سد خاکی سهرین توسط جهادکشاورزی در سال 64 ساخته شده که مسئولان استانی عدم کنترل مصرف آب این سد را عامل تلف شدن ماهیان پرورشی آن اعلام می‌کنند.

حسین آبسالان مدیرکل محیط زیست استان زنجان نیز در مورد علت مرگ و میر ماهیان این سد اظهار کرد: علت مرگ و میر ماهی‌ها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه این سد در سال 84 به یک شخص جهت پرورش ماهی اجاره داده شده است افزود: فردی که این سد را اجاره کرده احتمالا زمان قرارداد آن به پایان رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این سد خاکی با هدف ذخیره آب کشاورزان منطقه توسط جهادکشاورزی ساخته شده است عنوان کرد: آب این سد به دلیل عدم کنترل توسط کشاورزان مورد استفاده قرار گرفته و به اتمام رسیده است که این موضوع موجب تلف شدن ماهیان آن شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و صورت جلسه شده است عنوان کرد: ماهیان تلف شده مربوط به اکوسیستم منطقه نبوده و پرورشی بودند که قبل از رها سازی باید صید می‌شدند که این اتفاق نیفتاده است.

هاشمی دهیار روستای سهرین با رد موضوع پرورشی بودن ماهیان این سد گفت: ماهیان این سد از رودخانه‌ها جمع شده بود که بی‌توجهی کشاورزان در بحث رها سازی آب دلیل تلف شدن آنها است.

جواد تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این مورد ابراز کرد: این سد دارای حق آبه کشاوزری و محیط زیست است که اگر محیط زیست پرورشی بودن ماهیان این سد را پذیرفته پس خللی در اکولوژی محیط زیست وارد نشده است.

وی با تاکید براینکه باید قبل از رها سازی آب سد ماهی‌های آن صید می‌شد بیان کرد: مرگ و میر ماهیها به عدم کنترل رها سازی آب برمیگرد و هیچ گونه بیماری در مرگ و میرها آنها وجود نداشت.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر