logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۷۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان:

دانشگاه پیام نور زنجان رتبه 2 کشور در جذب دانشجو را کسب کرد

دانشگاه-پیام-نور-زنجان-رتبه-2-کشور-در-جذب-دانشجو-را-کسب-کرد
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه کاهش دانشجو به جز دانشگاه‌های مادر در تمام دانشگاه‌ها شیب خود را دارد، گفت: با این حال خوشبختانه روند کاهش دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان متوقف شده و اگر افزایش نباشد، کاهش محسوسی هم ندارد و این دانشگاه در سال گذشته، رتبه 2 کشور در جذب دانشجور را کسب کرد.

به گزارش موج رسا; علی محمدی امروز در نشست خبری در آستانه آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان زنجان در شرایط شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را به خوبی پیش برد و تمام کلاس‌ها و آزمون‌های میان‌ترم و پایان ترم در سطح استان به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد تا بتوانیم سلامت جامعه هدف اعم از دانشجویان، اساتید، کارمندان و خانواده‌های آنان را تامین و حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت به سلامت جامعه در برگزاری 3 آزمون کاردانی به کارشناسی، سراسری و کارشناسی ارشد مشارکت داشت.

محمدی افزود: 1300 داوطلب آزمون کارشناسی ارشد در مرکز استان و در آزمون سراسری نیز علاوه بر زنجان در خدانبده و آب‌بر نیز داوطلبان حضور داشتند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 2 برنامه را پیگیری می‌کنیم، گفت: مورد اول، آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان ترم قدیم است که برگزاری تمام کلاس‌ها به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود.

وی افزود: مورد بعدی، پذیرش و جذب بدون آزمون دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی است که ثبت‌نام از داوطلبان تا 7 مهرماه ادامه دارد.

محمدی تصریح کرد: «دانشگاه امن» شعار سلامت‌محور دانشگاه پیام نور برای نیمسال جاری است چرا که در شرایط کنونی نسبت به سلامتی جامعه حساس هستیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان با 9 مرکز و واحد، حدود 6 هزار دانشجو، 55 عضو هیات علمی تمام‌وقت و 200 مدرس مدعو در سطح استان فعالیت می‌کند.

محمدی با اشاره به وجود 115 رشته- گرایش در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور، خاطرنشان کرد: غیر از رشته روانشانسی، بقیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی، بدون آزمون بوده و پذیرش با سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: آغاز کلاس‌های نیمسال جدید از 5 مهرماه برای دانشجویان قدیم و برای دانشجویان جدید نیز به احتمال زیاد از ابتدای آبان‌ماه خواهد بود.

وی در خصوص پذیرش دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: امسال تاکنون چیزی در این مورد اعلام نشده و تابع تصمیمات شورای گسترش دانشگاه هستیم که در صورت ابلاغ، پذیرش نیز انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز در مرکز ابهر تعدادی دانشجو در رشته‌های محدود و در مرکز زنجان نیز در گرایش‌های مختلف رشته شیمی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته، یادآور شهامت‌های دلیرمردانی است که مدیون آن‌ها هستیم.

 

** رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دارند

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز گفت: رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور دارند.

تورج رحمانی با بیان اینکه جذب دانشجو به صورت بدون آزمون با سوابق تحصیلی 2 سال است که در چهارچوب حذف کنکور توسط دانشگاه پیام نور در کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: به جز روانشانسی، تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور از دفترچه راهنمای آزمون سراسری حذف شده است.

وی با اشاره به شرکت حدود یک میلیون و 100 هزار داوطلب در آزمون سراسری خاطرنشان کرد: تنها 100 هزار نفر یا کمی بیشتر از این داوطلبان در دانشگاه‌ها پذیرفته خواهند شد و بسیاری از داوطلبان برای ورود به دانشگاه در انتخاب مسیر، دچار مشکل می‌شوند.

رحمانی افزود: این داوطلبان با انتظار برای مشخص شدن نتیجه آزمون سراسری در پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور نیز ثبت‌نام نمی‌کنند که عملاً معطل مانده و باید یک سال دیگر  به انتظار بنشینند.

وی تصریح کرد: در این بین، خدمت سربازی و سایر مشکلات در انتظار آن‌ها است در حالی که دانشگاه پیام نور به تنهایی، ظرفیت جذب 100 هزار دانشجو بدون آزمون را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: پیشنهاد می‌شود داوطلبان با توجه به شرایط و ویژگی‌های دانشگاه پیام نور از این فرصت استفاده کرده و از ادامه تحصیل، محروم نشوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر